ادعای عجیب ماتیس درباره ادلب!

جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا مدعی شد که کشورش هیچگونه شواهدی پیرامون احتمال استفاده تروریست‌ها در ادلب از تسلیحات شیمیایی در دست ندارد!

وزیر دفاع آمریکا در این خصوص ادعا کرد: هیچ اطلاعاتی نداریم که نشان دهد مخالفان (تروریست‌ها در ادلب سوریه) قابلیت استفاده از سلاح‌های شیمیایی را داشته باشند.

ادعا‌های واهی رئیس پنتاگون در حالی است که «ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه اواخر ماه گذشته میلادی با ارئه شواهد و مدارکی درباره تکرار سناریوی استفاده تروریست‌ها از تسلیحات شیمیایی در شهر ادلب سوریه در آستانه آغاز عملیات دمشق در این شهر خبر داده و درباره تکرار تهاجم غرب به ارتش سوریه به این بهانه هشدار داده بود.

این در حالی است که در آستانه آغاز احتمالی عملیات آزادسازی ادلب در سوریه از اشغال تروریست‌های مورد حمایت غرب، دیدار‌های مقامات آمریکایی در منطقه افزایش داشته است. در همین راستا، نیروی هوایی روسیه نیز اخیراً برخی مواضع تروریست‌ها در اطراف ادلب را هدف قرار داده است.

به گزارش مهر، هرگاه ارتش سوریه عرصه را بر تروریست‌های متجاوز در اراضی این کشور تنگ می‌کند، کشور‌های غربی به بهانه‌هایی از قبیل: حمله شیمیایی، تلفات انسانی و ... تمامی تلاش خود را برای جلوگیری از مقابله دمشق با تروریست‌های اجاره‌ای آن‌ها به کار می‌گیرند.

گفتنی است در ۷ آوریل سال ۲۰۱۷، آمریکا با نسبت دادن حملات شیمیایی به دمشق، پایگاه هوایی الشعیرات سوریه را با ۵۹ موشک «تام هاوک» هدف قرار داده بود.