حمله ی ترامپ به دموکرات ها

به دنبال اظهارات روز گذشته «باراک اوباما»، رئیس جمهور سابق آمریکا درباره اینکه بهبود وضع اقتصادی از دوره ریاست جمهوری او آغاز شده بود، دونالد ترامپ، رئیس جمهور کنونی آمریکا در یک سخنرانی در داکوتای شمالی به انتقاد از او پرداخت.

اوباما در سخنرانی روز گذشته در دانشگاه ایلینوی اعلام کرد: زمانی که به وضع اقتصادی فوق العاده  الان نگاه می کنید، بهتر است به خاطر آورید که این وضع اقتصادی خوب از چه زمانی آغاز شد.

ترامپ پس از آن در انتقاد از اظهارات باراک اوباما اعلام کرد که اگر «هیلاری کلینتون»، نامزد دموکرات در انتخابات آمریکا پیروز شده بود، الان کشور با رکود اقتصادی مواجه بود. وی در ادامه افزود: باید به پرزیدنت اوباما بگویم اگر دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر دو سال پیش پیروز شده بودند، هم اکنون به جای افزایش 4.2 درصدی باید شاهد کاهش 4.2 درصدی در رشد تولید ناخالص داخلی در سه ماهه دوم سال جاری میلادی می بودیم.

گزارشها حاکی از آن است که وزارت کار آمریکا روز جمعه یک گزارش اشتغال منتشر کرد که نشان می داد در ماه اوت سال جاری میلادی 201.000 شغل در آمریکا به وجود آمده است. بر اساس این گزارش، نرخ بیکاری در حال حاضر در پایین ترین سطح در 18 سال اخیر قرار دارد و 3.9 درصد است.

ترامپ در بخش دیگری از سخنرانی خود به طعنه گفت: از نظر من سخنرانی اوباما خیلی خوب بود؛ اما برای خوابیدن!

رئیس جمهور آمریکا همچنین در این سخنرانی به انتقاد از «باب وودوارد» و انتشار کتاب جدیدش با عنوان «وحشت: ترامپ در کاخ سفید» پرداخت و گفت: جوری که وودواردِ احمق این کتاب را نوشته است، باید بگویم که این یک کتاب خیالی است.

ترامپ از وودوارد به دلیل نوشتن این مطلب که او «جف سشنز»، دادستان کل آمریکا را عقب افتاده خوانده است، انتقاد کرد و گفت: من هرگز چنین چیزی را نگفتم. جان کلی، جیمز متیس و همه آنها هم تأیید کردند که من این حرف را نزده ام.

باب وودوارد که یکی از دو خبرنگار واشنگتن پست است که باعث افشای رسوایی واترگیت شد، قرار است کتاب جدیدش را 11 سپتامبر سال جاری میلادی روانه بازار کند. وی در این کتاب جزئیات قابل تأملی از رویدادهای کاخ سفید در دولت ترامپ را بر اساس صدها ساعت مصاحبه با مقامات سرشناس و یادداشت و ها و اسناد آنها افشا کرده است.

سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید روز سه شنبه گفت: این کتاب برگرفته از داستانهای ساختگی کارکنان سابق است که قصد دارند چهره رئیس جمهور آمریکا را بد جلوه دهند.