با نفوذی‌ها در بصره مانند داعشی‌ها برخورد می‌کنیم

الحشد الشعبی عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: ما با عوامل نفوذی و فرصت‌طلب و خرابکار در بصره مانند داعشی‌ها برخورد خواهیم کرد.

در این بیانیه آمده است: ما به فتنه‌گران که در خارج از عراق حضور دارند هشدار می‌دهیم که کنسولگری‌ها و مراکز جاسوسی آنها هدف قرار گرفته خواهد شد.

این بیانیه می‌افزاید: پایان دادن به ناامنی و حفظ جان شهروندان وظیفه‌ای دینی و انسانی و ملی است و ما باید برای حفاظت از بصره به میدان بروریم.

الحشد الشعبی در ادامه اعلام کرد: بعد از اینکه بر گروه تروریستی داعش ساخته لابی وهابی صهیونیستی آمریکایی پیروز شدیم ملاحظه می‌کنیم که آنها با سوء استفاده از قیام جوانان بصره در اعتراض به وضعیت خدمت‌رسانی و فساد فاز جدیدی از آشوبگری و دامن زدن به ناآرامی‌ها را آغاز کرده‌اند.

در این بیانیه آمده است: حمله به مقرهای الحشد الشعبی به دستور خارجی‌ها صورت گرفت و توسط مزدوران در داخل و خارج از بصره اجرا شد.

استان بصره از چند ماه قبل شاهد تظاهرات مردمی در اعتراض به وضعیت بد خدمت‌رسانی است تا اینکه از چند روز قبل برخی از عوامل نفوذی دشمن و عناصر فرصت طلب در صف معترضان رخنه کرده و دست به کشتار مردم و اقدامات خرابکارانه از جمله به آتش کشیدن مقرهای احزاب و مراکز دولتی و کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در این استان زدند.

نمایندگان پارلمان عراق شنبه نشستی فوق العاده برای بررسی اوضاع بصره با حضور حیدر العبادی نخست‌وزیر، قاسم الأعرجی وزیر کشور، عرفان الحیالی وزیر دفاع، حسن الجنابی وزیر منابع آبی، آن نافع وزیر سازندگی، عدیله حمود وزیر بهداشت و اسعد العیدانی استاندار بصره برگزار کردند.