ادعای آمریکا در آستانه آزادسازی ادلب توسط ارتش سوریه

وزارت دفاع آمریکا با انتشار بیانیه‌ای مدعی وجود برنامه‌هایی مدون برای «مبارزه موثر» با تروریست‌های سوریه شد.

این ادعای آمریکایی‌ها در حالی در رسانه‌ها مطرح می‌شود که ارتش سوریه از آمادگی خود برای آزادسازی ادلب از تروریست‌ها خبر داده است؛ آمریکایی‌ها و دیگر حامیان غربی تروریست‌های سوریه، به شدت با پاکسازی ادلب از تروریست‌ها مخالف‌اند.

روسیه امروز هشدار داده بود که تروریست‌ها برای مظلوم‌نمایی و ایجاد زمینه حمله مجدد آمریکایی‌ها به مواضع ارتش سوریه، در صدد اجرای قریب‌الوقوع یک حمله شیمیایی به غیرنظامیان مستقر در ادلب هستند.

حالا آمریکایی‌ها با دیدن این اوضاع و مسجل شدن ماهیت تروریستی اعضای فراری جبهه‌النصره در ادلب، از وجود طرحی آمریکایی برای مبارزه با تروریست‌ها خبر داده‌اند.

در بیانیه پنتاگون آمده که «آمریکا آماده است که طرح خود برای مبارزه موثر با تروریست‌های سوریه را روی میز بگذارد، اما در این مسیر حاضر به همکاری با روس‌ها نیست.»

در این بیانیه همچنین آمده که ژنرال «جوزف دانفورد» فرمانده ستاد کل نیرو‌های مسلح آمریکا از زمان شروع بحران ادلب، ارتباط با همتای روس خود را قطع کرده است.

سخنگوی پنتاگون که تا پیش از این بر ضروری بودن توقف هرگونه اقدام نظامی در ادلب اصرار داشت، امشب صراحتاً به حضور تروریست‌ها در این استان اعتراف کرد.

سخنگو گفته که «بر اساس گزارش‌های موجود، بین ۲۰ تا ۳۰ هزار تروریست در ادلب هستند، ولی در بین صد‌ها هزار غیرنظامی مخفی شده‌اند.» رقم واقعی تروریست‌ها در ادلب، احتمالا چند برابر آن چیزی است که آمریکایی‌ها بر آن صحه گذاشته‌اند.

«بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه اخیراً تأکید کرده بود که آزادسازی ادلب، از اهداف اصلی ارتش کشورش است.