سوء قصد به جان رئیس موقت پارلمان عراق

«محمد علی زینی» رئیس سِنی و موقت پارلمان عراق بعد از ظهر (دوشنبه) در صفحه فیس‌بوک خود با بیان اینکه به همراه محافظانش مجبور به حضور در هتل «الرشید» بغداد شده است از سوءقصد افراد مشکوک به جانش خبر داد.

او نوشت: من هم اکنون به همراه محافظانم در هتل «الرشید» محاصره هستم و بعد از اینکه از طرف افراد مشکوکی مورد سوء قصد قرار گرفتم، پلیس مرا به این هتل باز گرداند.

او افزود: این مکان (هتل الرشید) بسیار گران است و طبع من نیز سکونت در چنین هتل‌های گران قیمتی نیست، دوست دارم در مکانی متناسب با شرایط مالی‌ام سکونت داشته باشم اما اکنون چاره‌ای ندارم.

«محمد علی زینی» با بیان اینکه تمام مخارجش را خودش می‌دهد؛ نوشت: تا بدین لحظه یک دینار هم دریافت نکرده‌ام نه از پارلمان و نه از دبیرخانه پارلمان.

رئیس سِنی پارلمان (مسن‌ترین فرد در میان نمایندگان) طبق آیین نامه، تا زمان انتخاب رئیس جدید (که معمولا در جلسه اول این انتخاب صورت می‌گیرد) به مدیریت صحن علنی پارلمان می‌پردازد اما در اولین جلسه پارلمان عراق، نمایندگان نتوانستند رئیس جدیدی انتخاب کنند و از این رو «محمد علی زینی» تا کنون به عنوان رئیس موقت به کار خود ادامه می‌دهد.