رهبران حماس راهی قاهره می شوند

«موسی دودین» گفت که تماس ها با طرف مصری ادامه دارد و هیات های متعددی از جنبش حماس برای پیگیری مساله آشتی ملی و تلاش برای کاهش شدت محاصره غزه به قاهره سفر می کند.

دودین افزود: برخی طرف ها موضع منفی در قبال این مسائل داشتند و ملت فلسطین آنها را محاکمه خواهد کرد اما بهانه ای برای توقف آشتی ملی به دست آنها نخواهد داد و این آشتی باید با مشارکت تمامی گروه های فلسطینی محقق شود و ما همواره با آنها در تماس هستیم و هماهنگی های لازم را انجام می دهیم و معتقدیم که هماهنگی و همکاری مقدس، روابطی است که با گروه های فلسطینی برقرار می شود و نه رژیم صهیونیستی.

 دودین تصریح کرد که مصر و برخی طرف های دیگر برای آرام سازی اوضاع در نوارغزه تلاش می کنند و ما دوست نداریم جلوی هیچ گونه تلاشی در این زمینه را بگیریم، اما امیدمان به ملت و مقاومت فلسطین است.

روزنامه الحیات ـ چاپ لندن ـ دیروز شنبه اعلام کرده بود که محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با تهدید به توقف انتقال وجه به نوارغزه و مسئول دانستن طرف های خارجی در قبال جدایی احتمالی نوارغزه از اراضی اشغالی سال ۱۹۶۷ فلسطین، جلوی توافق آرام سازی اوضاع میان گروه های مقاومت فلسطین در غزه و رژیم صهیونیستی را گرفت.

این روزنامه خاطرنشان کرد که عباس به طرف های عربی و بین المللی گفته بود که اجازه امضای توافق درباره بخشی از اراضی اشغالی فلسطین و یا میان یک گروه سیاسی و رژیم صهیونیستی را نخواهد داد.