آخرین شانس غرب در سوریه

پیر لو کورف، روزنامه‌نگار فرانسوی و موسس سازمان مردم نهاد «همه ما قهرمانیم» در مصاحبه‌ای با خبرگزاری اسپوتنیک برخی دیدگاه‌های خود را درباره تشدید تنش‌ها در ادلب، آخرین پناهگاه تروریست‌ها در سوریه ارائه داد.

پیر لو کورف درباره تحریکات نظامی تازه از سوی معارضان سوری در این شهر ابراز نگرانی کرد.

بنابر گفته این خبرنگار، هدف اصلی تروریست‌ها این است که شرایطی را برای مداخله غرب در سوریه ایجاد کنند و این مسئله باعث تشدید هرج و مرج در این کشور خواهد شد. لو کورف افزود: این تنها یک درگیری در ادلب نخواهد بود. این آخرین شانس غرب، از جمله فرانسه، است تا در اوضاع سوریه مداخله و بهانه‌ای را برای شروع یک درگیری جهانی گسترده پیدا کنند. روزی که درگیری در ادلب به پایان برسد، ائتلاف اروپا و آمریکا جنگ در سوریه را می‌بازد و این پایانی برای غرب خواهد بود.

لو کورف که از سال 2016 در حلب زندگی می‌کند، افزود: مردم در این باره فکر نمی‌کنند. آنها سالهاست در این شرایط زندگی کرده‌اند. آنها خسته هستند حتی اگر درگیری در حمص ادامه یابد آنها دیگر نمی‌خواهند در این باره فکر کنند. به باور این فعال فرانسوی اگر به کودکان در حمص کمک نشود آنها تبدیل به 30 هزار نیروی افراطی تازه خواهند شد.

گزارش‌های این خبرنگار فرانسوی درباره تلفات انسانی در درگیری‌های سال 2016 در حمص مطابق با پوشش خبری معمول و پذیرفته شده در رسانه‌های غربی درباره اوضاع سوریه نبود. لو کورف گفت اگر من درباره تروریسم، بمباران و اوضاع در سوریه صحبت کنم بخاطر این است که آنها را مشاهده کرده‌ام. من طرافدار هیچ گروهی نیستم و درباره سیاست حرف نمی‌زنم.

اظهارات این فعال رسانه‌ای فرانسه پس از آن مطرح شد که وزارت دفاع روسیه از تکمیل تقریبی اقدامات آماده سازی تروریست‌ها برای ایجاد تحرکات نظامی در جهت متهم کردن دولت سوریه به استفاده از سلاح شیمیایی خبر داد.

پروژه «همه ما ابر قهرمانیم» لو کورف در تلاش است تا پیام صلح و زندگی را به جهان نشان دهد. برخلاف همه رسانه‌ها که مردم را شکست خورده و ضعیف نشان می‌دهند و به دنبال این هستند که مردم را به سوی خشونت و نفرت سوق دهند، پیر لو کروف در تلاش است تا اثبات کند انسان همچنان قدرت دارد.