جزئیاتی کم‌نظیر از سقوط «حسنی مبارک»

به گزارش فارس به نقل از یو.اس.ای تودی، میدان آزادی عنوان تازهترین اثر اشرف خلیل روزنامهنگار مصری-آمریکایی است که به تازگی درباره سقوط حسنی مبارک به رشته تحریر در آمده است.

این روزنامه نگار که در جریان سقوط «حسنی مبارک» و رژیم او در مصر حضور داشته و از نزدیک شاهد این فروپاشی بوده است در کتابش که آن را در ۳۲۴ صفحه به رشته تحریر در آورده و جزئیات کم نظیری از سقوط دیکتاتور مصر با مخاطبان خود در میان می‌گذارد.

او در فصلی از کتابش به مقایسه رئیس جمهور مصر «حسنی مبارک» با دیکتاتور دیگری همچون «صدام حسین» پرداخته و سعی می‌کند جزئیات سیاست‌ها و خط مشی‌های این دو دیکتاتور بزرگ را مورد بررسی و دقت قرار دهد. «خلیل» در بخشی از کتابش تلاش می‌کند تا به تفاوت‌های موجود میان «صدام حسین» و «حسنی مبارک» بپردازد و به این ترتیب نکاتی را با مخاطب خود درمیان گذارد که پیش از این توسط هیچ تحلیل‌گر و کارشناس مسائل سیاسی با مردم در میان گذاشته نشده است.

اما دومین اثر که به قلم یک نویسنده جوان به رشته تحریر درآمده «انقلاب» نام دارد. این کتاب که در ۳۱۳ صفحه به رشته تحریر درآمده به شیوه‌ای جالب به بیان دیدگاه‌ها و نظرگاه‌های مخاطبان و مردم درباره انقلاب مصر و بهار عربی می‌پردازد.
نویسنده جوان این کتاب وائل غنیم که از طریق فضای مجازی و سایتهای اجتماعی با مخاطبانش در ارتباط بوده تلاش کرده تا دیدگاههای مختلف را درباره بهار عربی و سقوط یک به یک دیکتاتورها در سرزمینهای عربی مورد بررسی قرار دهد و به این ترتیب با نگاهی تازه و جدید به مسائل منطقه بپردازد.