ونزوئلا به سازمان ملل پناه می برد

«دلسی رودریگرز» معاون ریاست‌جمهوری ونزوئلا در پاسخ به تهدید «لوئیس آلماگرو» دبیرکل سازمان کشورهای آمریکایی مبنی بر طرح گزینه نظامی علیه دولت کاراکاس، گفت: به سازمان ملل رجوع می‌کنیم.

رودریگز در پیامی توییتری نوشت: ونزوئلا آلماگرو را به سازمان ملل و دیگر نهادهای بین‌المللی ارجاع می‌دهد چراکه وی از مقام دبیرکلی سازمان کشورهای آمریکایی به‌شیوه‌ای مضحک و عوامانه استفاده کرد تا مبلغ ایده تهاجم نظامی علیه سرزمین ما و حمله به صلح حاکم بر آمریکای لاتین و کارائیب باشد.

وی ادامه داد: آلماگرو بدترین بهانه‌ها را برای تهاجم نظامی به ونزوئلا ارائه داد.

آلماگرو روز جمعه در دیداراز کلمبیا گفت با توجه به اوضاع کنونی ونزوئلا دخالت نظامی هم می‌تواند یکی از گزینه‌ها برای سرنگونی رژیم نیکلاس مادورو باشد.

به ادعای وی، مادورو کمک‌های خارجی را قبول نمی‌کند تا با استفاده از گرسنگی و کمبود دارو مردم را مجبور کند سیاست‌های او را قبول کنند..

بنابه آمار سازمان ملل متحد بعد از سال ۲۰۱۵ بیش از ۱.۵ میلیون نفر از ونزوئلا خارج شده‌اند و بیشترین تعداد به کشورهای همسایه پناه آورده‌اند. حدود ۸۰۰ هزار نفر ونزوئلایی به کشور همسایه کلمبیا فرار کرده‌اند.

ونزوئلا اکنون با بالاترین رقم تورم در سراسر جهان را دارد و میزان موجودی ارزهای جهانی نیز در این کشور به شدت کاهش یافته و به همین دلیل امکان واردات کالاهای بسیار ضروری برای مردم نیز وجود ندارد.