مخفی‌کاری رژیم صهیونیستی و ترکیه

در حالی که به‌نظر می‌رسید دولت ترکیه و رژیم صهیونیستی طی ماه‌های اخیر به‌خاطر مسائل مختلفی از جمله کشتار مردم غزه در راهپیمایی‌های بازگشت و اخراج متقابل دیپلمات‌ها، دچار اختلافات گسترده‌ای شده‌اند اما گفته می‌شود که این دو در پشت پرده مشغول بهبود روابط هستند.

نشریه یدیعوت آحرونوت چاپ فلسطین اشغالی طی گزارشی مدعی شد که مقامات ترکیه و رژیم صهیونیستی طی هفته‌های اخیر تماس‌ها با یکدیگر را از سر گرفته و قصد دارند به زودی سفیران خود را در ماه جاری (سپتامبر) به محل خدمت برگردانند.

بر این اساس، ترکیه بعد از چند سال، یک وابسته اقتصادی به سفارتخانه خود در فلسطین اشغالی اعزام کرده است. نماینده آنکارا فعالانه در حال کار روی بهبود روابط اقتصادی با تل‌آویو است.

همچنین گفته می‌شود «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه که هفته گذشته در آذربایجان حضور داشتند، در باکو با یکدیگر دیدار داشتند. منابع دیپلماتیک اما مدعی هستند این دیدار بیشتر تصادفی بود تا از پیش برنامه‌ریزی شده.

گزارش‌ها درباره نزدیک شدن مجدد روابط ترکیه و رژیم صهیونیستی در حالی منتشر می‌شود که طی هفته‌های اخیر انتظارات برای پایان بحران سوریه قوّت گرفته است.

البته اردوغان با اینکه هیچگاه روابط با رژیم صهیونیستی را به طور کامل قطع نکرد، اما از به زبان آوردن شدیدترین انتقادات علیه این رژیم نیز دریغ نکرد.

رئیس‌جمهور ترکیه پس از تصویب قانون نژادپرستانه و تبعیض‌آمیز «کشور ملی یهود» در مرداد ماه امسال توسط پارلمان رژیم صهیونیستی، این رژیم را «فاشیست‌ترین و نژاد‌پرست‌ترین» حکومت جهان توصیف کرد و گفت: «روح [آدولف] هیتلر [رهبر نازی‌های آلمان] در برخی از مقام‌های اسرائیلی ظهور کرده است».