کیم جونگ اون از رئیس‌جمهور چین قدردانی کرد

بنابر اعلام رسانه دولتی کره شمالی روز گذشته کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی از شی جین پینگ، رئیس جمهور چین برای اعزام فرستاده ویژه این کشور به مراسم هفتادمین سالگرد تاسیس کره شمالی، که ابتدای این ماه برگزار شد، تشکر کرد.

خبرگزاری دولتی کره شمالی گزارش داد کیم مراتب قدردانی عمیق خود از چین را برای تبریک سالگرد تاسیس کره شمالی ابراز داشته و بر تمایل خود برای گسترش روابط با چین تاکید کرد.

رهبر کره شمالی در دیدار با لی جانشو، عضو ارشد دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین اعلام کرد: مردم کشورش احساس نزدیکی بیشتر و دوستانه‌ای نسبت به چینی‌ها دارند. کیم همچنین در این دیدار تاکید کرد روابط دو کشور که به لطف سران پیشین آنها شکل گرفته و شکوفا شده، با توجه به نیاز عصر جدید در حال گسترش است.

خبرگزاری کره شمالی به نقل از کیم جونگ اون نوشت: من برای همکاری فعال به شی جین پینگ خواهم پیوست تا روابط دوستی و تداوم همکاری نزدیک دو طرف گسترش یابد.

هئیت نمایندگی چین به سرپرستی لی در 9 سپتامبر برای شرکت در جشن هفتادمین سالگرد تاسیس کره شمالی وارد این کشور شد. فرستاده ویژه شی جین پینگ در دیدار با رهبر کره شمالی نامه شخصی رئیس جمهور چین را تقدیم او کرد. بنابر اعلام تلویزیون رسمی چین در متن این نامه آمده بود: چین و کره شمالی، از طریق سه نشست گذشته خود با هم، فصل تازه‌ای را در گسترش روابط دو جانبه آغاز کرده‌اند. من خواهان گسترش سریعتر روابط روابط کره شمالی و چین، از راه اجرای درک مشترک دو جانبه هستم.