درخواست دولت لیبی برای مداخله بین‌المللی

در درگیری‌های خشونت‌بار روز جمعه (دیروز) در جنوب طرابلس نیز دستکم ۱۰ نفر کشته و ۵۹ نفر نیز زخمی شدند.

گروه‌های درگیر اعم از گردان‌های وابسته به دولت وفاق ملی در طرابلس و گردان موسوم به «اللواء السابع» در شهر ترهونه، از توپخانه سنگین استفاده کردند.

وزارت بهداشت وابسته به دولت وفاق ملی نیز اعلام کرد که شش نفر از این کشته‌ها از کارگران خارجی هستند و هویت سه نفر دیگر نیز هنوز مشخص نشده است.

طبق گزارش شبکه الجزیره، «فائز السراج» رئیس شورای ریاستی دولت وفاق ملی، جامعه جهانی و هیأت سازمان ملل را به اتخاذ اقدامات عملی و قاطع برای توقف جنگ و حمایت از غیرنظامیان فراخواند و تأکید کرد که شورای امنیت بایستی به مسئولیت تاریخی خود در حمایت از جان و مایملک غیرنظامیان عمل نماید.

در بیانیه‌ای که شورای ریاستی دولت وفاق ملی در صفحه فیس‌بوک خود منتشر کرد، درگیری‌های خشونت‌بار و هر گونه تعرض به جان و مال شهروندان را محکوم کرد و شیوخ و سرشناسان را به تلاش برای دستیابی به توافقی برای اجرایی کردن توافق آتش‌بس امضا شده در شهر الزاویه، دعوت کرد.

درگیری‌ بین گروه‌های مسلح وابسته به دولت وفاق ملی از یک سو و گروه موسوم به «اللواء السابع» از شهر ترهونه از سوی دیگراز ۲۶ آگوست گذشته آغاز شد و با وجود اعلام آتش‌بس، همچنان ادامه دارد.

بنابر گزارش وزارت بهداشت دولت وفاق ملی لیبی تا کنون ۱۰۶ نفر در این درگیری‌ها کشته و ۳۶۵ نفر نیز زخمی و ۱۸ نفر نیز مفقود شده‌اند.

هشدار درباره بروز بحران سوخت در طرابلس

«مصطفی صنع‌الله» رئیس موسسه ملی نفت لیبی درباره بروز بحران سوخت به دلیل تخریب بیشتر مخازن نفتی آن، هشدار داد.

صنع‌الله در پیامی که در صفحه فیس‌بوک منتشر شد، گفت که تنها سه مخزن سوخت در طرابلس باقی مانده است و اوضاع دشواری است و ممکن است شهر بدون بنزین، دیزل و گاز باشد و شرکت‌های نفتی نیز در چنین شرایطی برای ارسال سوخت به این شهر با مشکل مواجه هستند.