انتقاد رئیس اتاق بازرگانی آمریکا در روسیه از سیاست‌های تحریمی واشنگتن

«الکسیس رادزیانکو»، رئیس اتاق بازرگانی آمریکا در روسیه معتقد است سیاست‌های تحریمی آمریکا علیه روسیه و ایران، واکنش نامطلوب متحدان واشنگتن و بالاگرفتن اختلافات بین آمریکا با آن‌ها را در پی خواهد داشت.

وی اظهار داشت آمریکا بیش از حد از تحریم استفاده کرده است و تحریم های آمریکا علیه دیگر کشورها، به جای آنکه ابزاری برای پیشبرد سیاست های خارجی اش باشد به یک سیاست تبدیل شده است. این موضوع برای متحدان واشنگتن ناخوشایند است.

رئیس اتاق بازرگانی آمریکا در روسیه بر این باور است که  پروژه خط لوله گاز «نورد استریم2» نمونه ای از همکاری های اروپا [به عنوان متحد آمریکا] با روسیه است و بسیاری از شرکت های اروپایی که در این پروژه فعالیت دارند نسبت به تهدیدات آمریکا در خصوص همکاری اقتصادی با روسیه بی تفاوت بوده اند.

این مقام در انتهای اظهاراتش گفت سیاست های تحریمی آمریکا فعالیت شرکت های آمریکایی را نیز تحت تاثیر قرار داده است و مانع تجارت آزاد آنها شده است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در ماه مه سال جاری میلادی ضمن خروج یکجانبه از توافق هسته ای ایران، تحریم هایی در بالاترین سطح علیه تهران اعمال کرد. آمریکا همچنین تحریم ها علیه روسیه و برخی از مقامات رسمی این کشور را با طرح ادعایی مبنی بر روابط تجاری مسکو با کره شمالی و نقض تحریم‌های بین‌المللی و همچنین فعالیت‌های سایبری تشدید کرد.