چین با فروش تسلیحات آمریکائی به تایوان مخالفت کرد

ژنگ شوانگ سخنگوی وزارت خارجه چین امروز سه شنبه در کنفرانس خبری اعلام کرد: پکن با احتمال فروش تسلیحات و تجهیزات نظامی آمریکا به تایوان به شدت مخالف است.

اخبار بین الملل-سخنگوی وزارت خارجه چین در ادامه افزود: ما موضع خود در این باره را پیشتر نیز به واشنگتن اعلام کرده بودیم.

چین اقدامات تحریک آمیز آمریکا در این راستا را ناقض سیاست «چین واحد» دانسته و تا کنون نیز بارها اعلام کرده است که اینگونه تحرّکات واشنگتن به منافع امنیتی و استقلال این کشور آسیب می‌ زند.

این در حالیست که شب گذشته وزارت خارجه آمریکا فروش ۳۳۰ میلیون دلار تسلیحات شامل قطعات جنگنده اف ۱۶ و سایر جنگنده ها به تایوان را تائید کرد.

به نوشته رویترز، موافقت با فروش این میزان تسلیحات به تایوان در حالی که چین و آمریکا در میانه بزرگترین جنگ تجاری تاریخ هستند می تواند بر شدت تنش های میان دو کشور بیفزاید.

از روز گذشته چین و آمریکا اعمال تعرفه ۲۶۰ میلیارد دلاری بر کالاهای وارداتی خود را آغاز کرده اند و در این میان «وانگ شووِن»  بازرگانی چین امروز سه‌شنبه اعلام کرد تداوم مذاکرات تجاری با آمریکا مادامی که واشنگتن چاقوی خود را بر گلوی چین می‌فشارد، دشوار خواهد بود.