عضو آژانس امنیت ملی آمریکا زندانی شد

حکم نهایی پرونده «انگیا هوآنگ فو» عضو سابق آژانس امنیت ملی آمریکا که به نگهداری غیرقانونی و بدون مجوز اطلاعات محرمانه متهم شده بود، صادر شد.

به نوشته خبرگزای «رویترز»، بنا بر اعلام وزادات دادگستری آمریکا این آمریکایی ۶۸ ساله به ۵ سال و نیم زندان محکوم شد و همچنین مقرر شد بعد از پایان دوره زندان، سه سال هم تحت نظر قرار داشته باشد.

آقای فو ساکن ایالت مریلند دسامبر سال گذشته در دادگاه اعتراف کرده بود که بدون اطلاع مدیر و رئیس خود، برخی اطلاعات محرمانه را از آژانس امنیت ملی آمریکا خارج کرد و در منزل خود نگه داشته بود.

گفته می‌شود برخی از این اطلاعات، حاوی اسنادی با موضوع اطلاعات محرمانه دفاعی ملی آمریکا در حد فاصل سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۵ بوده است.

بنا بر گزارش رویترز، انگیا هوآنگ فو در واحد زبده هک سایبری کار کرده بود.

پیشتر، یک مقام اطلاعاتی آمریکا که نخواست نامش فاش شود به رسانه‌ها گفته بود، آقای فو همان کارمند آژانس امنیت ملی بوده که برخی رسانه‌ها گزارش داده بودند، در رایانه منزل خود از نرم افزار آنتی ویروس روسی «کاسپرسکی» استفاده کرده بود.

مقام‌های آمریکایی گفته‌اند که سازمان‌های اطلاعاتی روسیه با این نرم افزار نصب شده روی رایانه عضو آژانس امنیت ملی آمریکا توانستند برخی اطلاعات محرمانه‌ را سرقت کنند.