وزیر خارجه پاکستان هند را به حمایت از تروریست ها محکوم کرد

«شاه محمود قریشی» وزیر خارجه پاکستان در سخنرانی خود در هفتاد و سومین مجمع عمومی سازمان ملل که به زبان اردو ایراد کرد ضمن رد اتهامات «سوشما سوراج» وزیر خارجه هند مبنی بر حمایت پاکستان از گروه های تروریستی و همچنین رفتار دوگانه گفت که هند به دنبال آزمودن صبر پاکستان نباشد؛ دولت «مودی» حامی تروریسم در پاکستان است.

وی افزود که پاکستان  به دنبال حل تمامی مسائل از طریق مذاکرات جدی و جامع است اما دولت مودی نخست وزیر هند به علت دیدگاه منفی خود فرصت مذاکرات را برای سومین بار از بین برد.

وزیر خارجه پاکستان همچنین گفت که ما هرگز خاطره کشتار کودکان در یک مدرسه نظامی را از یاد نخواهیم برد؛ کشتاری که عاملان آن آزادانه در هند رفت و آمد می کنند.

قریشی همچنین با اشاره به دستگیری «کلبهوشن یادیو» جاسوس هندی در «بلوچستان» پاکستان گفت که وی از سوی هند برای انجام حملات تروریستی در خاک ما برنامه ریزی کرده بود.

وی گفت:صلح و آرامش، دوباره در شهرها و روستاهای پاکستان مستقر شده است و طی سال های آینده پاکستان قادر خواهد بود یک راهروی اقتصادی که غرب چین را از طریق یک بندر به آسیای میانه وصل می شود را ایجاد کند.

وزیر خارجه پاکستان در سخنان خود به مناقشه «جامو و کشمیر» نیز پرداخت و آن را بزرگترین مانع برای صلح در منطقه توصیف کرد و گفت این مسلئه تا زمان عملی شدن بیانیه های سازمان ملل حل نخواهد شد.

قریشی همچنین گفت که گزارش های سازمان دیدبان حقوق بشر درباره کشمیر تحت کنترل هند چهره واقعی هند را آشکار می کند؛  هند نباید با نقض مستمر آتش بس در خطوط مرزی کشمیر صبر پاکستان را لبریز کند.

وی همچنین از اینکه «سارک» به دلیل عملکرد هند قادر به انجام وظایف ذاتی خود نیست ابراز ناراحتی کرد.

قریشی در ادامه تاکید کرد که پاکستان با هدف کنترل مسابقه تسلیحاتی بین دو کشور هسته ای آماده است تا با هند گفتگو کند.

وی همچنین درباره حضور داعش در افغانستان ابراز نگرانی کرد و گفت: کشورش از روند صلح در افغانستان حمایت خواهد کرد.