استقبال روزافزون آمریکایی‌ها از کتاب‌های ضدترامپی!

«آتش و خشم»، «دروغ‌ها و حقیقت ها» و «ترس» سه کتاب مربوط به دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، هستند که انتشار آن در این کشور از مرز چند میلیون نسخه گذشته است. این پدیده‌ای بی‌سابقه است که جذابیت موضوع رئیس جمهور آمریکا را نشان می‌دهد.

نسخه‌های منتشر شده سیاسی در اغلب مواقع از سوی سیاستمداران نوشته یا از سوی آن‌ها امضا شده اند. باراک اوباما و ۴.۶ میلیون نسخه فروخته شده از مجموعه آثار بیوگرافی وی با نام‌های «رویای پدرم» و «جسارت امید» تاکنون نمونه‌هایی از این نوع محسوب می‌شد.

بیل کلینتون، جرج بوش، جیمی کارتر، هیلاری کلینتون و حتی سارا پیلین در زمان خود تا چندین هفته در صدر کتاب‌های پرفروش قرار داشتند. اما طی نه ماه از سه کتاب مربوط به دولت ترامپ شامل آتش و خشم، نوشته مایکل وولف، دروغ‌ها و حقیقت‌ها، نوشته جیمز کومی، و ترس، نوشته باب وودوارد، در مجموع بیش از پنج میلیون نسخه به فروش رفته است.

دیوید کورن، نویسنده کتاب «رولت روسین» که در مورد مداخله احتمالی روسیه در کارزار انتخابات ریاست جمهوری آمریکاست، می‌گوید: من از این موضوع شگفت‌زده نشده‌ام.

وی می‌گوید در بین مردم آمریکا تمایل زیادی وجود دارد که دریابند به لحاظ سیاسی در کشور چه در زمان کارزار‌های انتخاباتی و چه حالا در کاخ سفید ترامپ چه می‌گذرد.

به طور معمول، روایت از دوران ریاست جمهوری پس از پایان دوره ریاست جمهوری مطرح می‌شود. جان میچام نویسنده چندین کتاب سیاسی موفق می‌گوید: مانند همیشه ترامپ این روند را تسریع کرده است. این تقریبا مانند زمانی است که با یک وب در همان زمان داخل کاخ سفید را نشان دهیم.

بسیاری از دموکرات که نظر مساعدی در مورد دونالد ترامپ و شخصیت وی ندارند، باوجود همه این مسائل کتاب‌هایی را که در مورد وی است با اشتیاق می‌خوانند.

تاثیر پیروزی ترامپ تنها بر کتاب‌های سیاسی نبود. کتاب‌های «۱۹۸۴» و «فارنهایت ۴۵۱» که توصیفی از جوامع توتالیتر (تمامیت‌خواهی) هستند که برخی آن را به دولت ترامپ شبیه می‌دانند، بار دیگر محبوب شدند.

دونالد ترامپ -که خود پیش از این هم کتاب‌هایی نوشته است- اعلام کرد یک «کتاب واقعی» در مورد دوران ریاست جمهوری خود خواهد نوشت.

طبق گزارش واشنگتن پست ترامپ از زمان آغاز دوران ریاست‌جمهوری ۵ هزار بیانیه نادرست داشته است. دیوید کورن می‌گوید: از همین رو من انتظار ندارم کتاب وی انعکاس حقیقتی واقعیت‌ها باشد.