اولین سفر مقام روس به فلسطین اشغالی بعد از سقوط هواپیمای روس

اولین مقام روس، بعد از آنکه رژیم صهیونیستی باعث سقوط یک فروند هواپیمای ایلوشین-۲۰ متعلق به روسیه در سوریه شد به فلسطین اشغالی سفر خواهد کرد.

روزنامه صهیونیستی «جروزالم‌پست» گزارش داده «ماکسیم آکیموف»، معاون نخست‌وزیر روسیه در روز‌های آینده قبل از افتتاح اتاق بازرگانی اسرائیل- روسیه به فلسطین اشغالی سفر خواهد کرد.

این روزنامه نوشته این نشست فرصتی برای همکاری میان مردان و زنان شاغل در زمینه صنایع دارای فناوری‌های بالا و عرصه‌های پزشکی و بیوتکنولوژی خواهد بود.

یک هواپیمای گشتی از نوع «ایلوشین-۲۰»، متعلق به سوریه شامگاه دوشنبه ۲۶ شهریور هنگام بازگشت از یک مأموریت گشت‌زنی به پایگاه هوایی روسیه در «حمیمیم» از صفحه رادار محو شد.

ناپدید شدن این هواپیما حین عملیات جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در سوریه صورت گرفت. اطلاعات بعدی نشان داد هواپیمای روس بر اثر اصابت موشک ضدهوایی اس-۲۰۰ متعلق به دفاع ضدهوایی سوریه که در حال تلاش برای هدف قرار دادن جنگنده‌های صهیونیست‌ها بوده‌اند، سقوط کرده است.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه جدید خود خاطرنشان کرده موشک ضدهوایی سوریه در واقع قصد حمله به یک جنگنده اف-۱۶ اسرائیلی داشته که این جنگنده از ایلوشین-۲۰ به عنوان پوشش استفاده کرده است.