مکرون ترمیم کابینه فرانسه را به تعویق انداخت

«امانوئل مکرون» رئیس جمهور فرانسه، روز چهارشنبه ترمیم کابینه این کشور را به تعویق انداخت. این موضوع و استعفا‌های پی در پی مقامات دولتی فرانسه شبهه‌هایی را درباره توانایی مکرون برای ریاست بر دولت ایجاد کرده است. سه نفر از وزرای دولت فرانسه از اواخر ماه اوت تاکنون استعفا داده اند به همین دلیل مکرون و نخست وزیر او از هفته گذشته برای ایجاد تغییرات در کابینه تلاش می‌کنند.

مکرون ۴۰ ساله در شرایط بسیار سختی قرار دارد او هم برای عمل کردن به وعده اش درباره دوحزبی بودن کابینه اش باید مقامات جدید را از هر دو حزب چپ و راست انتخاب کند و هم باید این گزینه‌ها را از میان افراد کم تجربه گزینش کند.

مردم فرانسه بر این باورند که مکرون سیاست‌هایی را اتخاذ می‌کند که به نفع ثروتمندان است. به همین دلیل محبوبیت او در ماه‌های اخیر به کمتر از ۳۰ درصد کاهش یافته است. همچنین مردم از کاهش سرعت رشد اقتصادی و کاهش اشتغال به ستوه آمده اند.

مکرون و مشاوران او گفته اند در مقابل انتقاد‌ها می‌ایستند و اصلاحات اقتصادی و اجتماعی مورد نظرشان را در پنج سالی که او روی کار است اجرا می‌کنند.

مکرون در مه ۲۰۱۷ در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه پیروز شد و سعی کرد کابینه‌ای از مقامات هر دو حزب چپ و راست تشکیل دهد. اما حالا که اصلاحات او در مراحل اولیه هستند رقبایش سعی دارند از شرایط استفاده کنند و او را رئیس جمهوری ضعیف جلوه دهند.