خط قرمز منصور هادی

عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهوری مستعفی یمن در سخنرانی که به مناسبت پنجاه و پنجمین انقلاب آزادسازی جنوب یمن از اشغال انگلیس داشت، ادعا کرد که در طول دوره فعالیتش در کنفرانس گفت‌وگوی ملی در صنعا چهار بار هدف ترور قرار گرفته است.

منصور هادی تاکید کرد: هرگز اجازه نخواهیم داد دولت مرکزی در یمن دوباره تشکیل شود. ما با ایجاد یمن جدیدی متشکل از شش اقلیم توافق کردیم.

رئیس جمهوری مستعفی یمن با تاکید بر اینکه یمنی‌ها هرگز نمی‌توانند بدون اینکه هر گروهی در کشور به حق خود دست یابد امنیت و ثبات را ایجاد کنند، گفت‌: نتایج گفت‌وگوی ملی تنها راه‌حل برای آینده و حفظ امنیت و مبارزه مردم یمن است و دولتی مرکزی که پیش از این در صنعا وجود داشت، باعث شد یمن به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم شود.

این مقام دولت مستعفی یمن تاکید کرد: هدف از بحران اقتصادی که یمن از آن رنج می‌برد و شاهد کاهش ارزش ریال این کشور در برابر پول سایر کشورهاست سرنگون کردن دولت "مشروع" بود.

منصور هادی در ادامه‌ از مردم یمن خواست در برابر این مشکلات صبر پیشه کنند و گفت‌: ما در مسیر عادلانه برای ساکنان جنوب و ساکنان مناطق مرکزی و شمالی یمن حرکت می‌کنیم و هرگز از این راه باز نخواهیم گشت.