ارزش کل شاخص سهام بورس عربستان کاهش یافت

ارزش کل شاخص سهام بورس عربستان سعودی در اواسط معاملات امروز بیش از هفت درصد کاهش یافت.

در پی سربه نیست شدن جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد عربستانی، و در نتیجه فشار فزاینده بر عربستان سعودی، ارزش کل شاخص سهام بورس این کشور تا اواسط معاملات امروز بیش از هفت درصد کاهش یافت. با این میزان کاهش، این بورس کل افزایش ارزشی که از اول امسال تاکنون به دست آورده بود از دست داد.

ارزش کل شاخص بورس عربستان سعودی (تداول) در ساعت اولیه معاملات امروز بیش از ۵۰۰ واحد معادل پنج ممیز شش دهم درصد کاهش یافت. با این میزان کاهش ارزش کل شاخص بورس عربستان سعودی به حدود ۷۰۰۰ واحد رسید که پایین‌ترین میزان از ده ماه پیش تاکنون است.

یکی از دلایل کاهش ارزش کل شاخص بورس عربستان سعودی در معاملات امروز تهدید دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکاست که روز شنبه قول داد اگر ثابت شود عربستان سعودی در سربه نیست شدن خاشقجی دست داشته است مجازات سختی برای آن در نظر خواهد گرفت. این روزنامه نگار در تاریخ دوم اکتبر وارد کنسولگری عربستان در استانبول شد و از آن زمان تاکنون دیگری خبری از او نیست.

ارزش کل شاخص بورس عربستان سعودی در پایان معاملات روز پنجشنبه نیز بیش از سه درصد کاهش یافته بود. علت کاهش ارزش کل شاخص بورس عربستان سعودی در پایان معاملات روز پنجشنبه اظهارات دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، درباره سیاست‌های بانک مرکزی آمریکا بود.