نظر روزنامه های غربی درباره ماجرای قتل منتقد عربستانی

 روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در گزارش خود در خصوص اعتراف عربستان به کشته شدن جمال خاشقجی در یک حادثه در کنسولگری این کشور در استانبول نوشت: دروغ های عربستان در خصوص کشته شدن خاشقجی کاملا آشکار و مشخص است و نمی توان آنها را باور کرد.

این روزنامه در ادامه نوشت: اگر محمد بن سلمان ولیعهد عربستان از مسئولیت کشته شدن خاشقجی شانه خالی کند این مسأله به مثابه چراغ سبزی برای وی خواهد بود.

روزنامه نیویورک تایمز همچنین نوشت: بن سلمان پیشتر نیز از مسئولیت ربودن سعد الحریری نخست وزیر لبنان و گرسنه نگه داشتن ۸ میلیون یمنی شانه خالی کرده است.

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست نیز نوشت: نوارهای صوتی منتشر شده در خصوص قتل خاشقجی، باعث می شود تا کاخ سفید نتواند حرفهای عربستان در خصوص کشته شدن وی در جریان یک حادثه را بپذیرد.

این روزنامه در ادامه تاکید کرد: مسئولان سی آی ای صحبتهای ضبط شده مسئولان ترکیه را گوش داده اند که در آن اعلام می کنند دلایلی دارند که نشان می دهد جسد خاشقجی مثله شده است.

واشنگتن پست افزود: بیانیه عربستان در این خصوص از شدت درخواستهای بین المللی برای محاکمه مسئولان این پرونده نمی کاهد.

روزنامه انگلیسی ایندیپندنت نیز در این خصوص نوشت: اقدامات دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در خاورمیانه به سقوط وی خواهد انجامید.