کره شمالی: دانشجوی آمریکایی را شکنجه نکرده ایم

مدیر بیمارستانی در کره شمالی که «اوتو وارمبیر» Otto Warmbier، دانشجوی آمریکایی در آن بستری بود، اتهامات اخیر مبنی بر شکنجه شدن این دانشجو در زمان بازداشتش در این کشور را رد کرد.

اوتو وارمبیر 18 ماه در کره شمالی زندانی بود و ژوئن 2017 در سن 22 سالگی بعد از انتقال به آمریکا در شرایطی که به کما رفته بود، جان باخت. دلیل دقیق مرگ او مشخص نشده است اما یکی از رسانه های آمریکایی به تازگی از اسناد معتبر جدید مبنی بر شکنجه شدن او خبر داده است. اما بر اساس بیانیه‌ای که شنبه شب در خبرگزاری رسمی کره شمالی منتشر شد، مدیر بیمارستان "دوستی" پیونگ یانگ که این دانشجو در آن بستری بود این اطلاعات را "تحریف کامل واقعیت" خواند و محکوم کرد.

در این بیانیه به نقل از منابع رسمی جمهوری دموکراتیک خلق کره آمده است: "پزشکان آمریکایی که به کره شمالی آمده بودند و در بازگرداندن وارمبیر حضور داشتند طبیعی بودن وضع جسمانی او را تایید و نامه ای را در این زمینه به بیمارستان ما ارائه کردند".

بر اساس این بیانیه، "موضوع این است که چه دلایلی سبب می شود تا پزشکان آمریکایی در این مرحله روایت متفاوتی درباره دلایل مرگ وارمبیر ارائه کنند".