آزمایش اولین موشک سه مرحله‌ای چین با شکست مواجه شد

پرتاب اولین موشک خصوصی چین به دلیل نقص فنی در مراحل پایانی با مشکل روبرو شد. موشک Zhuque، از سوی شرکت خصوصی لنداسکیپ ساینس در این کشور طراحی و ساخته شد.

پرتاب این موشک از مرکز پرتاب ماهواره‌ای  Jiuquan در روز شنبه صورت گرفت که نتوانست با موفقیت همراه شود.

بنا به گزارش اسپوتنیک، اولین تلاش چین برای پرتاب این موشک به فضا به علت نقض عملکرد موتور آن نتوانست به  طور موفقیت‌آمیزی عمل کند. شرکت چینی لنداسکیپ ساینس مستقر در پکن اعلام کرد پرتاب این موشک همانطور که برنامه‌ریزی شد تا مرحله نهایی خوب پیش رفت. تا اینکه در مراحل پایانی آن این نقض بوجود آمد. Zhuque-1 اولین موشک سه مرحله‌ای ساخت چین است.

شرکت چینی سازنده این موشک بدون ارائه جزئیات بیشتر در این باره با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: مراحل جداسازی سرپوش موتور به طور طبیعی پیش رفت اما از مرحله دوم به بعد اتفاق غیرطبیعی رخ داد.

در این بیانیه آمده است: همچنان بر این باور هستیم که ساخت موشک یک استراتژی درست برای این شرکت محسوب می‌شود. ما اولین شرکت خصوصی چین هستیم که موشک سه مرحله‌ای تولید می‌کنیم. این یک دستاورد بزرگ است. ما رویاهای خود را برای دستیابی به فضا ادامه می دهیم.

بنا به اعلام اسپوتنیک پرتاب این موشک روز شنبه در مرکز پرتاب ماهواره‌ای Jiuquan صورت گرفت. این موشک 19 متر طول و 1.35 متر قطر  و 27 تن وزن داشته است.

این موشک قرار بود حامل یک میکروماهواره باشد که برای جمع آوری اطلاعات علمی به فضا پرتاب می‌شد.