انتقاد بشار اسد از کشور‌های اروپایی

یک هیئت لهستانی به ریاست "باویل اسکوتسکی" نماینده پارلمان این کشور امروز با بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه در شهر دمشق ملاقات کرد.

اعضای این هیئت لهستانی گفتند که هدف اصلی از سفر آن‌ها به سوریه آگاه شدن از آخرین تحولات اوضاع در سوریه است.

رئیس‌جمهور سوریه در این ملاقات تاکید کرد: یکی از بزرگترین اشتباهاتی که بسیاری از کشور‌های اروپایی مرتکب شدند، جدایی از واقعیت بود، زیرا شناخت هر دولتی از حقیقت امور مهمترین گام در مسیر تدوین یک سیاست واقعگرایانه درست است که می‌تواند به تصمیم گیری‌ها در راستای خدمت به منافع ملت‌ها کمک کند.

اسد جنگ بیش از هفت ساله علیه ملت سوریه و ابزار‌های متنوع آن از تروریسم گرفته تا تجاوزگری مستقیم و تحریم‌های اقتصادی ظالمانه و تلاش برای دخالت در امور داخلی سوریه و منزوی و محاصره کردن این کشور را برای هیئت لهستانی تشریح کرد.

اعضای هیئت لهستانی نیز تاکید کردند: این جنگ و پیروزی‌های سوریه علیه گروه‌های تروریستی به مهار تروریسمی کمک کرد که ممکن بود دامن کشور‌های همجوار را گرفته و در مرحله بعدی به اروپا برسد.

آن‌ها ابراز امیدواری کردند که دولت سوریه بتواند به طور کامل تروریسم را از بین برده و کنترل خود بر سراسر خاک سوریه را باز یابد.

هیئت لهستانی در این دیدار نتایج نشست‌هایش در دمشق و ابتکار عمل‌های همراه خود از جمله تشکیل کمیته مشترک پارلمانی سوریه و لهستان برای تقویت روابط بین دوطرف و بحث درخصوص چگونگی مبادلات فرهنگی در راستای منافع دو کشور را ارائه کردند.

رئیس‌جمهور سوریه ضمن استقبال از این پیشنهاد‌ها تاکید کرد که دمشق رویکرد بازی درقبال هرگونه تلاشی دارد که می‌تواند به ایجاد روابط خوب بین ملت‌ها منجر شود.