حضور محافظان شخصی بن سلمان در قتل وحشیانه خاشقجی

 مدیر مسئول روزنامه واشنگتن پست هنگام دریافت جایزه از موسسه رسانه‌ای بین‌المللی زنان، در خصوص قضیه کشته شدن جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار مخالف عربستانی، سخنرانی کرد.

او گفت: قتل جمال خاشقجی به شکل وحشیانه‌ای صورت گرفت و افرادی از محافظان شخصی بن سلمان، ولیعهد سعودی، هم در بین عوامل قتل وی بودند.

مدیر مسول این روزنامه آمریکایی با تاکید بر این که خاشقجی فقط فعالیت خود را به عنوان روزنامه‌نگار ادامه می‌داد، افزود: جمال خاشقجی واقعیت را درباره آنچه اصلاحات ولیعهد سعودی نامیده می‌شود، بیان می‌کرد. جمال خاشقجی کاری نکرد که مستحق این سرنوشت هولناک باشد.

او افزود جمال خاشقجی در خصوص مخالفت عربستان با اعطای آزادی‌های اساسی به شهروندان خود، واقعیت را می‌گفت. وی در خصوص ادامه سرکوب زنان در عربستان واقعیت‌ها را گفت.

او گفت: اکنون که عربستان ارزش‌های ما را تحقیر کرده است باید به منافع خود در خاورمیانه و جهان بیندیشیم.

او در ادامه اظهارات خود تاکید کرد: دولت آمریکا باید فورا قرارداد‌های تسلیحاتی با عربستان را به حالت تعلیق درآورد. واشنگتن باید برای مجازات کسانی که برای کشتن خاشقجی نقشه کشیدند و این نقشه را اجرایی کردند، از قانون مگنتسکی استفاده کند.

مدیر مسئول واشنگتن پست افزود ماهیت واکنش ما به کشته شدن جمال خاشقجی، پیامی برای طغیانگران سعودی و دیگر طغیانگران جهان ارسال خواهد کرد.

شایان ذکر است، خاشقجی، ستون‌نویس روزنامه واشنگتن پست، دوم اکتبر درست از لحظه‌ای وارد کنسولگری عربستان در استانبول شد، ناپدید شد تا اینکه مقامات سعودی سرانجام پس از دو هفته انکار، به قتل او در داخل ساختمان کنسولگری اعتراف کردند؛ گرچه سعودی‌ها مدعی شده‌اند او بر اثر مشاجره و درگیری در این ساختمان جان خود را از دست داده است.