ائتلاف بحران‌زده سعودی توان هیچ‌گونه پیشروی را ندارد

محمد عبدالسلام، سخنگوی جنبش انصارالله یمن گفت: ائتلاف سعودی ائتلافی بحران زده است که نه در حدیده و نه در جای دیگر توان پیشروی ندارد.

محمد عبدالسلام گفت: سخن گفتن از هلی برن نیرو‌های ائتلاف سعودی در صعده به نمایشی مسخره از سوی ائتلافی ناتوان می‌ماند که موفقیتی جز کشتار به دست نمی‌آورد.

محمد عبدالسلام همچنین تاکید کرد هنوز از هیئت مذاکره کننده ملی یمن برای مشارکت در مذاکرات صلح یمن دعوت نشده است.

او با بیان این مطلب، درخواست آمریکا برای توقف درگیری‌ها در یمن را نوعی بازارگرمی دانست و تصریح کرد حتی پیش بینی می‌شود در روز‌های آینده وارد مرحله جدیدی از درگیری‌های شدید شویم.  

او ادامه داد، سازمان ملل متحد یا نهاد‌های بین المللی دیگر برای دعوت به مشارکت در مذاکرات صلح نه تماسی با هیئت ملی مذاکره کننده یمن داشته و نه دعوتنامه‌ای ارسال کرده‌اند.  

او افزود: «برای ما عجیب نیست که بشنویم آمریکا خواستار توقف درگیری‌ها در یمن شده است، این درخواست نوعی بازارگرمی و هشداری برای ورود به مرحله جدیدی از درگیری‌های شدید است. وقتی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا خطاب به نظام سعودی می‌گوید پول بیشتری بدهید، زیرا بدون ما و بدون حمایت ما نمی‌توانید دوازده دقیقه دوام بیاورید، ما نیز معتقدیم اگر حمایت‌های مستقیم آمریکا از تجاوز به یمن نبود متجاوزان نمی‌توانستند یک دقیقه دوام بیاورند.»