رزمایش‌های مشترک نظامی کره جنوبی و آمریکا از سر گرفته شد

مقامات نظامی آمریکا و کره جنوبی پس ازگذشت ۶ ماه، تمرینات مشترک نظامی برگزار می‌کنند.

­بر اساس این گزارش، نیرو‌های دریایی سئول و واشنگتن عملیات نظامی مشترک دو کشور، که در روند تلاش‌های صلح شبه جزیره کره در ۶ ماه گذشته متوقف شده بود را دوباره از سرگرفتند.

این عملیات با نام «برنامه تمرینات نیروی دریایی کره جنوبی» در نزدیکی مناطق ساحلی پوهانگ در جنوب شرقی این کشور برگزار می‌شود.

گزارش‌ها از سئول حاکی است، ۵۰۰ نیروی نظامی دریایی شامل نظامیان آمریکا از اوکیناوای ژاپن و تجهیزات نظامی شامل خودرو‌های نظامی آبی خاکی در تمرینات مشترک نظامی دو متحد شرکت می‌کنند.

درپی تلاش‌های کره جنوبی و آمریکا برای رفع تنش‌ها در شبه جزیره کره در شش ماه گذشته، رزمایش گردان‌های دریایی کره جنوبی و آمریکا تمرینات نظامی خود را از سر می‌گیرند.

"مون جای این" و "کیم جونگ اون" رئیس جمهور کره جنوبی و رهبر کره شمالی در سال کنونی میلادی سه اجلاس مشترک برگزار کردند.

در تازه‌ترین اجلاس پیونگ یانگ در سپتامبر، وزرای دفاع دو کره با هدف متوقف کردن اقدامات خصومت آمیز در مناطق مرزی که از ابتدای نوامبر آغاز شد توافق نظامی امضا کردند.

به موجب این قرار داد، صرفنظر از تمرینات نظامی کوچکتر که مجاز شمرده شده است، طرفین رزمایش‌های گسترده شامل تمرینات توپخانه و اقدامات نظامی نیروی پیاده در سطح هنگ یا واحد‌های بزرگتر در نزدیکی مناطق مرزی دو کشور را متوقف کردند.

براساس تصمیم گیری مقامات سئول و واشنگتن عملیات مشترک نظامی هوایی که قرار بود در دسامبر برگزار شود را نیز متوقف کردند.

این عملیات گسترده شامل صد‌ها فروند هواپیمای نظامی همچون جنگنده بمب افکن‌های رادار گریز آمریکاست.

از اکتبر ۲۰۱۸ تا سپتامبر ۲۰۱۹، نیرو‌های دریایی این دو متحد تصمیم به برگزاری تمرینات مشترک نظامی ۲۴ ساعتی گرفتند.

در ۱۲ ماهه گذشته، نیرو‌های دریایی دو کشور ۱۱ رزمایش برگزار کردند.