ترامپ نشان افتخار آزادی را امسال به چه کسانی می‌دهد؟

کاخ سفید روز گذشته (شنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا قرار است نشان افتخار آزادی ریاست جمهوری 2018 را هفته آینده به 7 نفر اعطا کند. از جمله افرادی که این نشان را دریافت می کنند «اورین هچ»، سناتور ایالت یوتا در سنای آمریکا، «راجر استاوباک»، بازیکن سابق تیم فوتبال آمریکا، «آلن پیج»، قاضی سابق دیوان عالی مینه سوتا و «میریام آدلسون»، یک پزشک اسرائیلی-آمریکایی هستند.

این نشان افتخار همچنین به سه نفر دیگر که هم اکنون در قید حیات نیستند تعلق خواهد گرفت. از جمله «الویس پرسلی»، خواننده و هنرپیشه آمریکایی، «بیب روث»، بازیکن بیسبال آمریکایی و «آنتونین اسکالیا»، قاضی دیوان عالی آمریکا که در سال 2016 درگذشت.

این مدال عالی‌ترین مدال افتخار غیرنظامی در آمریکا به شمار می رود که هر ساله به افرادی که در حوزه های امنیت، منافع ملی آمریکا، صلح جهانی و دیگر امور عمومی یا خصوصی فعالیت داشته‌اند، اعطا می شود.

کاخ سفید در ادامه این بیانیه اعلام کرد این نشان افتخار آزادی را به دلیل چهار دهه خدمت «اورین هچ» در مجلس سنا به او اعطا می‌کند. این مدال همچنین به دلیل کمک‌های «الویس پرسلی» برای تعریف موسیقی آمریکایی و اشتیاق او برای خدمت دو ساله در ارتش حتی با وجود شهرتش، اعطا خواهد شد. آنتونین اسکالیا هم به دلیل خدمت 30 ساله اش در دیوان عالی آمریکا این نشان را دریافت خواهد کرد.

نشان افتخار آزادی ریاست جمهوری بالاترین جایزه مدنی در آمریکاست که از سوی رئیس جمهور آمریکا اعطا می شود. از جمله افراد معروفی که این مدال را دریافت کرده اند می توان به استیون هاوکینگ، فیزیکدان انگلیسی اشاره کرد.