تمرکز ما بر آتش‌سوزی است، نه توییت‌های جاهلانه ترامپ!

دفتر «جری براون»، فرماندار کالیفرنیا در بیانیه‌ای اعلام کرد تمرکز آنها بر آتش‌سوزی این ایالت است نه توییت های «احمقانه و جاهلانه ترامپ» که علت این آتش‌سوزی را سوء مدیریت در بخش جنگلداری عنوان کرده است.

«اوان وستراپ»، رئیس دفتر فرماندار کالیفرنیا روز گذشته در این بیانیه اعلام کرد: تمرکز ما بر مردم کالیفرنیاست که تحت تأثیر این آتش سوزی ها قرار گرفته‌اند و همچنین آتش‌نشان‌ها و نیروهایی که 24 ساعته برای نجات جان و دارایی مردم تلاش می‌کنند، نه توییت‌های احمقانه و جاهلانه رئیس جمهور آمریکا!

دفتر فرماندار کالیفرنیا این اظهارات را یک روز پس از آن مطرح کرد که دونالد ترامپ در حساب توییتر خود سوء مدیریت در بخش جنگلداری را عامل آتش سوزی کالیفرنیا خواند و نوشت: هیچ دلیلی برای این آتش سوزی های گسترده، مرگبار و پرهزینه جنگل ها در کالیفرنیا وجود ندارد، به جز مدیریت ضعیف در بخش جنگلداری. هر ساله میلیاردها دلار پول و زندگی های زیادی به خاطر سوء مدیریت در جنگل‌ها از دست می رود. کاری کنید و در غیر اینصورت از پرداخت های دولتی خبری نیست.

به دنبال این اظهارات ترامپ، تعدادی از جمهوری خواهان به آن واکنش نشان دادند. لیندسی گراهام، سناتور جمهوری خواه ایالت کارولینای جنوبی و کری گاردنر، سناتور جمهوری خواه کلرادو روز گذشته متعهد شدند که کالیفرنیا در این لحظه بحرانی و حساس بودجه دولتی را از دست نخواهد داد.

آتش سوزی گسترده در جنگل های شمال کالیفرنیا از اواخر هفته گذشته آغاز شده است. تاکنون بیش از 30 نفر در نتیجه این آتش سوزی کشته و 228 نفر مفقود شده‌اند. به گفته مقامات آمریکایی، این حادثه مخرب‌ترین آتش‌سوزی در تاریخ ایالت کالیفرنیا و سومین حادثه مرگبار در آمریکاست. این آتش‌سوزی علاوه بر خسارت‌های جانی، ساختمان های زیادی را هم ویران کرده است. همچنین بیش از 300 هزار نفر محل زندگی خود را در کالیفرنیا تخلیه کرده‌اند.