بالگردهای آمریکایی عناصر داعش را به مکانی نا معلوم بردند

خبرگزاری سانا افزود در چارچوب سیاست‌های واشنگتن در حمایت از گروه تروریستی داعش بالگرد‌های نظامی وابسته به ائتلاف تحت امر آمریکا تعدادی از تروریست‌های وابسته به این گروه تکفیری را از روستای السوسه در شمال شرق الحسکه و نزدیک مرز‌های عراق خارج کردند.

­منابع محلی و رسانه‌ای اعلام کردند در تاریخ ۱۰ نوامبر (۱۹ آبان) بالگرد‌های وابسته به ائتلاف بین المللی تحت فرماندهی آمریکا در یک عملیات هوایی هلی برن در شمال شرق استان الحسکه، سه تن از عناصر وابسته به گروه تروریستی داعش را از روستای السوسه به مکان نامعلومی منتقل کردند.

بالگرد‌های نظامی ائتلاف آمریکایی در ماه اکتبر گذشته (۷ اکتبر - ۱۵ مهر) هم در یک عملیات هلی برن تعدادی از عناصر تروریستی داعش با ملیت‌های مختلف را از اطراف شهر الشعفه به منطقه تحت اشغال عناصر داعش در جنوب شرق دیرالزور انتقال دادند.

ائتلاف آمریکایی چند روز قبل از آن هم در عملیاتی در اطراف روستای المراشده در جنوب شرق دیرالزور تعدادی از عناصر داعش را از این منطقه خارج کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری سانا، واشنگتن که فرماندهی ائتلاف غیر قانونی بین المللی را بر عهده دارد، مدعی مبارزه با گروه تروریستی داعش است در صورتی که بالگرد‌های آمریکایی برای نجات سرکرده‌های داعش، آنان را از مناطق درگیری خارج می‌کنند.

ائتلاف آمریکایی همچنین به اشکال گوناگون مانند حمله به مراکز نیرو‌های ارتش سوریه از جمله حمله به جبل الثرده در دیرالزور در سپتامبر سال ۲۰۱۶ یا همکاری اطلاعاتی با تروریست‌ها برای حمله به نیرو‌های ارتش سوریه در منطقه البادیه از گروه تروریستی داعش حمایت می‌کند.