افزایش ۱۷ درصدی جرایم ناشی از نفرت در آمریکا در سال ۲۰۱۷

بنا بر گزارش اف بی آی، پلیس فدرال آمریکا، میزان جرایم ناشی از نفرت در این کشور در سال 2017 افزایش 17 درصدی داشته است و برای سومین سال متوالی این کشور شاهد افزایش جرایم ناشی از نفرت بود.

سال گذشته 7 هزار و 175 مورد جرم ناشی از نفرت در این کشور گزارش شد که در مقایسه با رقم 6 هزار و 121 مورد در سال 2016 روندی صعودی داشته است.

بر مبنای این گزارش، نزدیک به 23 درصد افزایش در جرایم از سر نفرت بر پایه انگیزه‌های مذهبی صورت گرفته است.

در گزارش اف بی آی آمده است 2 هزار و 13 جرم از سر نفرت در سال 2017 علیه سیاهپوستان صورت گرفت که نسبت به سال قبل آن 16 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

این گزارش در حالی منتشر شد که چندی پیش یک فرد مسلح با حمله به یک کنیسه در شهر پیتسبورگ چندین نفر را به ضرب گلوله کشت.  در همین حال، گروه‌های حقوق بشری معتقدند که آمارهای منتشره نشان دهنده همه واقعیت نیست.

 بنا به گزارش اف بی آی،  نیمی از گزارش‌های مربوط به جرایم ناشی از نفرت در سال 2017 با انگیزه‌های ناشی از مسائل نژادی یا قومیتی صورت گرفته است. همچنین هزار و 130 مورد گزارش جرم به دلیل گرایش‌های جنسی رخ داده که نسبت به رقم مشابه سال 2016 افزایش داشته است.

ماتیو ویتاکر، سرپرست وزارت دادگستری آمریکا ضمن محکوم کردن چنین اقداماتی اعلام کرد چنین جرایمی حمله تاسف بار به اصول اساسی آمریکاست. این مقام وزارت دادگستری آمریکا گفت: این گزارش درخواستی برای اقدام در این زمینه است و ما این درخواست را مورد توجه قرار می‌دهیم.

منتقدان نیز هشدار دادند که این آمارها ممکن است درست نباشند زیرا این آمار بر اساس گزارش‌های داوطلبانه به پلیس در سراسر آمریکا صورت گرفته است.

بنا به تحقیقات خبرگزاری آسوشیتدپرس، در سال 2016 بیش از 2 هزار و 700 مرکز پلیس در این کشور حتی یک مورد از جرایم ناشی از نفرت را برای لحاظ شدن در گزارش سالانه اف بی آی، ارائه نکردند.