کره جنوبی: از پایگاه موشکی مخفی کره شمالی اطلاع داشتیم

سرویس اطلاعات ملی کره جنوبی روز چهارشنبه در یک نشست کمیته اطلاعات شورای ملی در پشت درهای بسته به قانونگذاران درباره این گزارش توضیح داد.

مرکز مطالعات راهبردی و بین المللی آمریکا روز دوشنبه با انتشار گزارشی اعلام کرد 13 مکان موشکی اعلام نشده در کره شمالی را مشخص کرده است.

این مرکز، مکان عملیات موشکی ساکانمول در استان «هوآنگ هه شمالی» در حدود 85 کیلومتری منطقه غیرنظامی را تحلیل کرد.

مرکز مطالعات راهبردی و بین المللی آمریکا گفت که در حال حاضر این مکان مجهز به واحدی با موشک های بالستیک کوتاه برد است اما به راحتی می تواند موشک های بالستیک میانبرد با قابلیت های بیشتر را نیز در خود جای دهد.

بنا به گزارش تلویزیون ژاپن، یک مقام سرویس اطلاعات ملی کره جنوبی توضیح داده است که در مکان ساکانمول فعالیت عادی انجام می شده است.

این مقام همچنین گزارش کرد که این آژانس، اطلاعات درباره سایر تاسیسات هسته ای و موشکی را نیز در اختیار آمریکا قرار داده است.

کره شمالی حدود دو هفته پیش تهدید کرده بود اگر آمریکا برخی از تحریم‌های این کشور را لغو نکند، گسترش برنامه موشکی‌اش را از سر می‌گیرد.

هفته گذشته همچنین نشستی که قرار بود بین مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا و کیم یونگ چول، از مقام‌های عالیرتبه کره شمالی برگزار شود از طرف پیونگ یانگ لغو شد.