«عبدالله عبدالله» راهی پاریس شد

«عبدالله عبدالله» رئیس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان در راس یک هئیت بلندپایه دولتی برای شرکت در نشست سازمان همکاری و توسعه اقتصادی اروپا، صبح امروز دوشنبه (۲۸ آبان) وارد پاریس پایتخت فرانسه شد.

دفتر مطبوعاتی ریاست اجرایی افغانستان گفت که عبدالله به نمایندگی از این کشور در افتتاحیه و همچنین نشست‌های هفته‌ای اروپایی-آسیایی ۲۰۱۸ سازمان همکاری ‌و توسعه‌ اقتصادی سخنرانی خواهد کرد.

عبدالله همچنین در ۲ نشست دیگر این سازمان درباره‌ اولویت‌های اصلاحات در افغانستان و چشم‌انداز روابط با سازمان همکاری‌ و توسعه‌ اقتصادی در زمینه تقویت وتوسعه بخش خصوصی و سیاست‌های کارآفرینی و شکل‌دهی آینده، شرکت و سخنرانی می‌کند.

دفتر مطبوعاتی ریاست اجرایی گفت که عبدالله در صحبت‌های خود در این نشست‌ها از دستاوردها و چالش‌های افغانستان در بخش تجارت، سرمایه‌گذاری و اقتصاد سخنرانی خواهد کرد و ضمن قدردانی از همکارهای سازمان همکاری و توسعه‌ اقتصادی و اتحادیه‌ اروپا برای افغانستان خواهان توسعه و افزایش این همکاری‌ها خواهد شد.

رئیس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان در حاشیه این اجلاس با مقامات فرانسه ‌رئیس سازمان همکاری و توسعه‌ اقتصادی، رئیس یونسکو و سران هئیت‌های شرکت کننده در این نشست دیدار و گفتگو می‌کند.

عبدالله در مذاکرات خود با مقامات فرانسه درباره همکاری‌های مشترک بین دو کشور، ادامه‌ همکاری‌های فرانسه با افغانستان، مبارزه باتروریسم، روابط منطقه‌ای و بین‌المللی و آخرین تحولات سیاسی-امنیتی در افغانستان گفتگو خواهد کرد.