نامزد پست ریاست اینترپل مشخص شد

روزنامه «ایزوستیا»، چاپ مسکو امروز نوشت: وزارت کشور اوکراین در بیانیه‌ای اعلام کرد که مقامات کی‌یف مخالف نامزدی سرهنگ "الکساندر پروکوپچوک" پلیس روسی برای پست ریاست اینترپل هستند. "آرسن آواکوف" وزیر کشور اوکراین نیز روسیه را به سوء استفاده از اختیارات اینترپل متهم کرده و یادآور شد که مقامات این کشور در حال انجام رایزنی‌های گسترده‌ای برای ممانعت از چنین انتخاب برای ریاست جدید این سازمان بین المللی با کشورهای غربی است.

"لئونید کالاشنیکوف" رئیس کمیته امور مربوط به کشورهای جامعه مشترک المنافع در دومای دولتی روسیه معتقد است که موضع‌گیری دولت اوکراین در رابطه با نامزدی سرهنگ روس "پروکوپچوک" برای سمت ریاست اینترپل، نشان دهنده برخورد غیرحرفه ای و بر اساس تمایلات ضدروسی مقامات کی‌یف است. به گفته وی، دولت اوکراین با اعلام مخالفت خود در این باره، صرفا می‌خواهد مواضع اصولی خود در قبال روسیه را نشان دهد، بدین ترتیب که هر مسئله‌ای که مربوط به روسیه شود، باید با آن مخالفت کرد و این اقدام غیرحرفه‌ای است.

لازم به یادآوری است، "منگ هونگوی" رئیس سابق اینترپل و معاون وزیر امنیت اجتماعی چین، پس از اتهامات وارده به وی درباره دریافت رشوه و نقض قانون از سمت خود برکنار شد.

پیش از این روزنامه «تایمز» اعلام کرد که به احتمال بسیار زیاد سرهنگ "الکساندر پروکوپچوک" ریاست این سازمان را در سال 2019 برعهده خواهد داشت. وی از سال 2006 تا 2011 نایب رئیس مرکز ملی دفتر اینترپل در وزارت کشور روسیه بوده و بعد از این تاریخ نیز ریاست این دفتر را برعهده گرفت. وی در سال 2016 به سمت معاون رئیس سازمان اینترپل منصوب شد.

براساس اطلاعات رسانه‌های گروهی، اصلی‌ترین رقیب این پلیس روس، برای این سمت نامزدی از کشور کره جنوبی است. انتخاب ریاست جدید اینترپل قرار است در تاریخ 21 نوامبر ( 30 آبان ماه) انجام شود.