نشست پارلمان انگلیس درباره رای عدم اعتماد به نخست وزیر

پارلمان انگلیس در نظر دارد امروز نشستی را برای بررسی رای عدم اعتماد به ترزا می نخست وزیر برگزار کند، علت اصلی درخواست برخی نمایندگان برای رای عدم اعتماد به ترزا می، حمایت وی از پیش نویس توافق برگزیت بین لندن و بروکسل بوده است.

بر اساس این گزارش کمیته ویژه مجلس عوام انگلیس باید حداقل 48 درخواست از سوی نمایندگان حزب محافظه کار دریافت کند تا درباره رای عدم اعتماد به نخست وزیر تصمیم گیری نهایی صورت گیرد.

رسانه های خبری انگلیس پیش از این از ارسال برخی از این درخواست ها از سوی نمایندگان حزب محافظه کار خبر داده اند.

ترزا می نخست وزیر انگلیس در تلاش است تا پیش نویس توافق برگزیت را که هفته گذشته با رهبران اروپایی بر سر آن به جمع بندی نهایی رسیده است، به تصویب پارلمان برساند.

ترزا می پیش از این نیز در مقاله ای در نشریه سان نوشت: هیچ جایگزینی برای توافق برگزیت که اخیرا ارائه داده ام، وجود ندارد. هیچ رویکرد متفاوتی وجود ندارد که بتوانیم با اتحادیه اروپا بر سر آن به توافق برسیم. اگر نمایندگان پارلمان با این توافق مخالفت کنند، خیلی ساده ما را به نقطه اول بازخواهند گرداند. این اقدام به معنای اختلاف بیشتر، نااطمینانی و نگرانی بیشتر و ناکامی در عمل به رای مردم بریتانیا خواهد بود.

کابینه انگلیس از این توافق حمایت کرده ولی برخی از اعضای دولت تهدید به استعفا و کناره گیری نموده و خواستار اعمال اصلاحاتی در این توافق شده اند.

مخالفت ها از سوی برخی مقام های دولتی و نمایندگان مخالف خطر رد شدن این توافق در پارلمان را افزایش داده است. این مساله احتمال خروج انگلیس از اتحادیه اروپا تا 29 مارس 2019 میلادی را بدون توافق بیشتر کرده است.