افشای اهداف و توطئه‌های آمریکا توسط ­عضو دفتر سیاسی انصار الله

علی القحوم، ­عضو دفتر سیاسی جنبش انصار الله یمن با اشاره به اینکه آمریکا نوک پیکان جنگ علیه یمن است تأکید کرد آمریکا از طریق مزدوران سعودی و اماراتی خود قصد دارد اهداف و توطئه‌های استعماری خود را در یمن و کل منطقه اجرایی کند.

علی القحوم در گفتگو با شبکه تلویزیونی المیادین و در پاسخ به این پرسش که واضح است شما به خواسته‌های مطرح شده از سوی ائتلاف سعودی تردید دارید، آیا این به معنای شکست مذاکرات قبل از آغاز آن است، گفت: «طبیعتا تشدید تنش‌ها و حملات هوایی چند وقت اخیرِ ائتلاف متجاوز جایی برای شک در جدی نبودن آنان برای توقف تجاوزگری‌ها و شکستن محاصره که خواست همه فرزندان ملت یمن است، باقی نمی‌گذارد.»

­عضو دفتر سیاسی جنبش انصار الله ادامه داد: «ائتلاف متجاوز آشکارا در مسیر تلاش‌های سازمان ملل مشکل تراشی می‌کند و این موضوع جدیدی نیست و بار‌ها از زمان آغاز تجاوز تا کنون تکرار شده است. متجاوزان نمی‌خواهند سازمان ملل برای حل و فصل بحران یمن نقش آفرینی کند، بلکه می‌خواهند آمریکا طرح‌ها و توطئه‌های استعماری و ویرانگر خود را بر ملت یمن تحمیل کند.»

وی افزود: «واضح است منفعت آمریکا ایجاب می‌کند تجاوز علیه یمن ادامه داشته باشد تا تجهیزات نظامی خود را به نظام سعودی و اماراتی بفروشد و واقعیت‌ها و حقایق میدانی ثابت کرده است که آمریکا نوک پیکان جنگ علیه یمن است. تشدید تنش‌ها از سوی ائتلاف متجاوز سعودی نیز در راستای تلاش‌ها برای مسدود کردن همه راه‌های توقف تجاوزگری‌ها و محاصره قرار دارد.»

القحوم گفت: «مواضع آمریکا در یمن دوگانه است و در عین حالی که تلاش می‌کند خود را خواستار برقراری صلح و حامی آن جلوه دهد، در مسیر کشتار مردم یمن گام بر می‌دارد. همگان می‌دانند تصمیمات متجاوزان در واشنگتن اتخاذ می‌شود. آن‌ها اگر می‌خواهند تجاوز علیه یمن را متوقف کنند، زمینه برای حل و فصل سیاسی بحران فراهم است و با نشان دادن حسن نیت خود می‌توانند به محاصره و حملات هوایی خود پایان دهند.»

القحوم در پاسخ به این پرسش که آیا شما به مأموریت مارتین گریفیتس خوشبین نیستید، گفت: «ما معتقدیم سازمان ملل به صورت مطلوب برای توقف جنگ در یمن و حتی در زمینه انسانی نقش ایفا نمی‌کند. سازمان ملل در زمینه کشتار‌های روزانه در یمن به مسئولیت خود عمل نمی‌کند و آمریکا نمی‌خواهد سازمان ملل جز در همان مسیری که خود می‌خواهد ایفای نقش کند.»

­عضو دفتر سیاسی جنبش انصار الله گفت: «هنگامی که ائتلاف متجاوز سعودی در میدان نبرد دچار شکست می‌شود، سازمان ملل و فرستاده ویژه آن وارد عمل می‌شوند. با این وجود هنگامی که فرستاده ویژه تلاش می‌کند برخی طرح‌ها را برای حل بحران ارائه دهد، دشمن متجاوز در این مسیر کارشکنی می‌کند.»

وی افزود: «ما معتقدیم منشأ بحران یمن داخلی نیست، بلکه خارجی است و آمریکا از طریق مزدوران سعودی و اماراتی خود قصد دارد برنامه‌های خود را برای استعمار و نابودی ملت و سرزمین یمن و کل منطقه اجرایی کند.»