سرمقاله روزنامه های امروز/ امان از شیفتگان خدمت!

روزنامه های صبح امروز ایران در سرمقاله های خود به مهمترین مسایل روز کشور و جهان پرداخته اند که گزیده آن ها در ذیل می آید:

امان از شیفتگان خدمت!

ماجرا ساده است، نه تحلیل می‌خواهد و نه پیچیدگی خاصی دارد. قانون منع به کارگیری بازنشستگان باید اجرا شود و برخی از بازنشستگان سرسختانه مقاومت می کنند.

گام اول: خروج از شلختگی

تقریبا روشن شده است که اروپا نه اراده و نه انگیزه لازم را برای آنچه مقام‌های دولت آقای روحانی «ایستادن در مقابل تحریم‌های آمریکا» و «تضمین منافع اقتصادی ایران از برجام» می‌نامند، ندارد.

 آقای ظریف! قوی‌تر ظاهر شوید

ترامپ در بیانیه «کنارعربستان می‌ایستیم» که هم بیانیه رسمی دولت امریکا درباره خاشقجی است و هم به نظر می‌رسد آخرین حرف ترامپ دراین باره باشد و البته مانیفست همه دولت‌های حال و گذشته امریکا به حساب می‌آید...

آیا حدیده کلید توقف جنگ یمن است؟

پس از دو روز کاهش حملات، از دیروز دور جدیدی از حمله سنگین به شهر الحدیده یمن آغاز گردید و این در حالی است که صورت ظاهر قضیه‌ای که از سوی غربی‌ها و سازمان ملل ارائه می‌گردد، مبتنی بر فرا رسیدن زمان توقف جنگ چهار ساله ائتلاف غربی- عربی است!

 ﻣﺤﺪﻭﺩﻳﺖ ﺩﺭ ﺑﺎﺯﺍﺭ ﺍﺭﺯ ﻫﺸﺪﺍﺭ ﺑﺮﺍﻯ ﺑﺎﺯﺍﺭ ﻣﺴﻜﻦ

ﺍﻓﺰﺍﻳﺶ ﻗﻴﻤﺖ ﻣﺴــﻜﻦ ﺩﺭ ﺍﻳﺮﺍﻥ ﺗﺒﺪﻳﻞ ﺑﻪ ﭘﺪﻳﺪﻩﺍﻯ ﺩﻭﺭﻩﺍﻯ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ. ﻋﻤﻮﻣﺎً ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﺩﻭﺭﻩﺍﻯ ﺛﺒﺎﺕ ﻗﻴﻤﺘﻰ ﻳﺎ ﺍﻓﺰﺍﻳﺶ ﻣﺘﻨﺎﺳﺐ ﺑﺎ ﺗﻮﺭﻡ ﻳﻜﺒﺎﺭﻩ ﺟﻬﺶ ﻛﺮﺩﻩ ﻭ ﺑﺎ ﺑﻪ ﻫﻢ ﺭﻳﺨﺘﻦ ﺑﺮﻧﺎﻣــﻪ ﻣﺘﻘﺎﺿﻴﺎﻥ ﺧﺮﻳﺪ ﺧﺎﻧﻪ ﺑﺮ ﻓﻀﺎﻯ ﺑﻰ ﺍﻋﺘﻤﺎﺩﻯ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺑﻪ ﺷﺎﺧﺺﻫﺎﻯ ﺍﻗﺘﺼﺎﺩﻯ ﺩﺍﻣﻦ ﻣﻰﺯﻧﺪ.