همکارخاشقچی: کاخ سفید سعی درپنهان کردن جنایت بن سلمان دارد

تارنمای بیزنس اینسایدر با اعلام این مطلب افزود: عطیه در توئیتی نوشت که اقدامات اخیر مقامات نزدیک به ترامپ نشان از همکاری در کاخ سفید برای سر پوش گذاشتن بر قتل خاشقجی دارد.

عطیه با ذکر نام چندین مقام آمریکایی از جمله جینا هاسپل رئیس آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا(سیا)، جان بولتون مشاور امنیت ملی و دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد آنها از شواهد موجود که نشانگر دخالت بن سلمان در قتل وحشیانه خاشقجی است، فاصله می گیرند.

فایل صوتی تهیه شده توسط دولت ترکیه دست به دست درآژانس های اطلاعاتی دنیا می چرخد و شیوه شکل گیری این جنایت را روشن می کند. به رغم رد اتهامات از سوی عربستان در این موضوع، سازمان سیا مشخص کرده که شاهزاده سعودی دستور قتل روزنامه نگار سعودی را صادر کرده است.

چندین نفر از مقامات کابینه ترامپ از گوش کردن به فایل های صوتی مربوط به این موضوع خودداری کرده اند.رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد که هیچ دلیلی برای گوش دادن به این فایل ها نمی بیند زیرا تصمیم او را در واکنش به این موضوع تغییر نخواهد داد.

بولتون نیز روزسه شنبه بیان کردکه او هم به فایل صوتی گوش نکرده زیرا زبان عربی متوجه نمی شود.وی گفته افرادی که زبان عربی می دانستند جزئیات آن را پیگیری می کنند.

باب بائر مامور سابق سازمان سیا که در خاورمیانه فعالیت می کرد، گفت که آمریکا برای سرپوش گذاشتن بر قتل خاشقجی واکنشی به آن نشان نمی دهد.