گاف امنیتی "ایوانکا ترامپ"

روزنامه واشنگتن پست (دوشنبه) گزارش داد این خبر جنجالی پس از آن فاش شد که یک گروه دیده بان به نام «امریکن اورسایت» خواستار بررسی ایمیل های خانواده ترامپ شد. بر اساس ایمیل هایی که بوسیله این گروه دیده بان منتشر شد، ایوانکا ترامپ از ایمیل شخصی خود برای ارسال پیام به مقامات کابینه، مشاوران کاخ سفید و دستیارانش استفاده کرده است.

آستین اورز، رئیس گروه امریکن اورسایت در بیانیه ای اعلام کرد: خانواده رئیس جمهور فراتر از قانون نیست و تعدادی پرسش جدی وجود دارد که کنگره باید به سرعت پاسخ آنها را بیابد. اینکه آیا ایوانکا ترامپ اطلاعات طبقه بندی شده را از یک سرور ایمیل شخصی ارسال می کرده است؟

کاخ سفید تاکنون به این مسئله واکنشی نشان نداده است.

«پیتر میریجانیان»، سخنگوی مشاور حقوقی ایوانکا ترامپ در بیانیه ای اعلام کرد: هیچکدام از این ایمیل ها حاوی اطلاعات طبقه بندی شده نبوده است. همانند بیشتر مردم که پیش از ورود به عرصه دولتی یک سرور ایمیل شخصی داشته اند، خانم ترامپ هم همینطور بوده است. زمانی که وارد دولت شد به او یک سرور ایمیل دولتی برای امور کاری دادند. تا زمانی که کاخ سفید راهنمایی های لازم را درباره این ایمیل کاری به او ارائه دهد، خانم ترامپ گاهی از سرور ایمیل شخصی برای امور مربوط به خانواده اش استفاده کرده است.

اما استفاده دختر ترامپ از سرور ایمیل شخصی برای امور کاری، بسیاری از مردم و حتی مشاوران کاخ سفید را به یاد «هیلاری کلینتون»، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا می اندازد و بسیاری از آنها این دو نفر را با یکدیگر مقایسه کردند. کلینتون در دوران خدمت به عنوان وزیر امور خارجه آمریکا از یک سرور ایمیل شخصی برای امور کاری استفاده کرده بود و بارها از سوی ترامپ و دیگر جمهوری خواهان مورد انتقاد قرار گرفت. دونالد ترامپ حتی بارها کلینتون را به دلیل استفاده از این سرور ایمیل شخصی «هیلاری شیاد» خطاب کرده بود.