ترامپ: تنها دلیل لغو ملاقاتم با پوتین مسئله اوکراین بود

 دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز گذشته (جمعه) اعلام کرد «تنها دلیل» لغو ملاقاتش با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه مسئله اوکراین بوده است.

وی در گفتگو با خبرنگاران در نشستی که در آرژانتین با شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن داشت با اشاره به مسئله متوقف شدن کشتی‌های اوکراینی بوسیله روسیهگفت: ما اتفاقی که افتاد را دوست نداریم. ما درباره اتفاقی که افتاد خوشحال نیستیم. اتفاقی که برای کشتی ها و ملوانان افتاد تنها دلیل لغو این دیدار بود.

«سارا سندرز»، سخنگوی کاخ سفید روز پنجشنبه اعلام کرد دونالد ترامپ پس از گفتگو با تیم امنیت ملی‌اش در مسیر رفتن به آرژانتین در داخل هواپیمای ریاست جمهوری این تصمیم را اتخاذ کرده است. این درحالی است که برخی دیگر در واشنگتن بر این باورند که پس از حصول پیشرفت در روند تحقیقات رابرت مولر و به دنبال متهم شناخته شدن «مایکل کوهن»، وکیل او درباره دروغ گفتن به کنگره، رئیس جمهور آمریکا دلش نمی خواسته با ولادیمیر پوتین ملاقاتی داشته باشد.

«سرویس امنیت فدرال» روسیه چند روز پیش اعلام کرد سه کشتی اوکراینی را به دلیل نقض مرز دریایی روسیه در دریای سیاه توقیف کرده است. دونالد ترامپ در حاشیه نشست گروه 20 در بوئنوس آیرس، پایتخت آرژانتین نشست خود با ولادیمیر پوتین را لغو کرد. اما وی این خبر را دو ساعت پس از آن اعلام کرد که مایکل کوهن اعتراف کرد در پرونده تحقیقات درباره دخالت ادعایی روسیه در انتخابات آمریکا به کنگره دروغ گفته است.

رئیس جمهور آمریکا در حالی ملاقات خود با ولادیمیر پوتین را لغو کرد که یک روز پیش از آن در مصاحبه‌ای تلویزیونی اعلام کرده بود در حاشیه نشست گروه 20 با ولادیمیر پوتین ملاقات خواهد کرد.