تروریست ها در سوریه به جان هم افتادند

گروههای تروریستی «احرار الشام» و «هیئة تحریر الشام» -که جبهه النصره رکن اصلی تشکیل دهنده آن است- بار دیگر در غرب استان ادلب درگیر شدند.

شبکه خبری «اباء» -وابسته به تحریر الشام- گزارش داد که احرار الشام روستاهای «انب و جدرایا» واقع در غرب ادلب را با سلاح سنگین بمباران کرده است.

اباء به نقل از یک منبع نظامی حاضر در تحریر الشام اعلام کرد که هدف احرار الشام ورود به این روستاها بوده که در جریان این درگیری چند نفر از طرفین کشته و زخمی شدند.

وی در ادامه ادعا کرد که «هیئة تحریر الشام همچنان خویشتن‌دار است و به دفع حمله به روستاهای وابسته به خود اکتفا می‌کند. طرف مقابل و حامیانش (احرار الشام) در پی تنش و افزایش شدت درگیری هستند».

پایگاه خبری معارض «عنب» اما گزارش داد که در جریان درگیری بین دو گروه تروریستی مذکور چند غیر نظامی نیز کشته شده‌اند.

به گفته عنب، علت درگیری این بوده است که احرار الشام که در ائتلاف «الجبهه الوطنیه للتحریر» حضور دارد در روستای «جدرایا» یک مقر نظامی ایجاد کرده که النصره با این مسئله مخالف بوده و نیروهای خود را برای منع حصول چنین امری به منطقه مذکور اعزام کرده است.

هر چند که منابع معارض در تلاشند که از توافق بین طرفین درگیر خبر دهند، ولی این درگیریها همچنان ادامه دارد و طرفین به صورت رسمی به این مسئله واکنشی نداشته‌اند.

یک منبع محلی از روستای جدرایا گفت که علت اصلی این درگیری «شورای محلی» روستا بوده است؛ چرا که هر دو گروه در این روستا شورا تشکیل دادند و بر اثر اختلافی که با هم پیدا کردند، احرار الشام یک مقر نظامی برای تقویت شورای وابسته به خود ایجاد کرد که مورد اعتراض النصره قرار گرفت.

وی با بیان اینکه مداخله‌های النصره «در امور روستا طی برهه اخیر افزایش یافته است»، اعلام کرد که این گروه در تلاش است بر این منطقه مسلط شود.

جدرایا در غرب ادلب از اهمیت بسزایی برخوردار است؛ زیرا در نزدیکی شهر «جسر الشغور» واقع شده و با روستاهای غرب «حماه» در تداخل است.

به گفته منبع مذکور، ریف غربی ادلب شاهد تنش امنیتی زیادی است؛ زیرا تحریر الشام بر روستای جدرایا مسلط شده و قصد دارد روستای «الصحن» را نیز اشغال کند.

این در حالی است که گفته می‌شود ارتش سوریه پس از نقض چند باره توافق «سوچی» قصد دارد در روزهای آتی در اطراف ادلب و ریف شمالی لاذقیه عملیاتی را آغاز کند و همین مسئله باعث شد که تروریستها به این مناطق نیرو و تجهیزات زیادی ارسال کنند.