تظاهرات مردم لیبی در اعتراض به حمله هوایی اخیر آمریکا

ده‌ها نفر از مردم لیبی در اعتراض به حمله هوایی آمریکا به منطقه‌ای در جنوب غرب این کشور تظاهرات و اعلام کردند جنگنده‌های آمریکایی در این حمله غیرنظامیان را هدف قرار دادند.

پس از حمله هوایی روز پنجشنبه آمریکا به یک منطقه بیابانی نزدیک شهرک العوینات در جنوب غرب لیبی که مدعی شد یکی از پایگاه‌های عناصر وابسته به گروه القاهده را در این منطقه هدف قرار داده است، روز سه شنبه ده‌ها نفر در اعتراض به این حمله تظاهرات و اعلام کردند در این حمله افراد غیرنظامی هدف قرار گرفتند.

مرکز فرماندهی نیرو‌های آمریکایی در آفریقا روز پنجشنبه اعلام کرد دست کم ۱۱ تن از عناصر القاعده در حمله هوایی این کشور نزدیک شهرک العوینات کشته شدند. این سومین حمله در نوع خود علیه گروه القاعده در منطقه مغرب عربی از ماه مارس گذشته محسوب می‌شود.

مرکز فرماندهی آمریکا در آفریقا با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرد در حمله هوایی نزدیک مرز‌های لیبی با الجزایر سه خودرو متعلق به عناصر القاعده منهدم و ۱۱ تن عناصر این گروه کشته شدند. مرکز فرماندهی آمریکا در عین حال افزود در این حمله هیچ آسیبی به غیرنظامیان نرسید.

ده‌ها تن از اعضای قبلیه الطوارق که در مناطق بیابانی در جنوب غرب لیبی و اطراف مرز‌های این کشور با الجزایر زندگی می‌کنند روز سه شنبه ضمن اعلام اعتراض خود نسبت به حمله هوایی آمریکا از دولت لیبی مستقر در طرابلس خواستند در این باره تحقیق کند.

شاهدان اعلام کردند معترضان به حمله هوایی آمریکا از جمله زنان و کودکان پلاکارد‌هایی در دست داشتند که بر روی آنان نوشته شده بود جنگنده‌های آمریکایی غیرنظامیان را هدف قرار دادند و فرزندان ما را کشتند.