یک زن رئیس اداره عملیات مخفی سیا شد+عکس

سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) برای نخستین بار یک زن را به ریاست یکی از نهادهای مخفی خود انتخاب کرد.

بنا به گزارش پایگاه «سی‌ان‌بی‌سی»، سازمان جاسوسی سیا برای نخستین بار در تاریخ 74 ساله خود «الیزابت بِث کیمبر» 56 ساله را به ریاست اداره «عملیات مخفی» یا اداره خدمات ملی مخفی انتخاب کرده است. بِث کیمبر نخستین زنی است که فرماندهی شبکه بزرگ جاسوس‌های سازمان سیا در سراسر جهان را به عهده خواهد گرفت.

سازمان سیا یک زن را به ریاست شبکه جاسوسی خود انتخاب کرد+عکس

«الیزابت بِث کیمبر» بیشتر دوران 34 ساله  خدمت خود را خارج از آمریکا گذرانده و هم‌اکنون دستیار رئیس «مرکز مأموریت» اروپا و اوراسیا است و پیش از این نیز معاون اجرایی «جینا هسپل»، رئیس سازمان سیا بود. کیمبر بیشتر دوران خدمت خود را در نهادی به نام «گروه روسیه» گذرانده که تمرکز آن بر عملیاتهای مخفی علیه اهداف و سرویسهای روسی است. او در حالی به فرماندهی اداره «عملیات مخفی» سیا منتقل شده که تنش بین واشنگتن و مسکو در بالاترین سطح قرار دارد.

«بریتنی برامِل» رئیس روابط عمومی سازمان سیا، به شبکه سی‌ان‌ان گفته است: «بث کیمبر با 34 سال تجربه و توانایی اثبات‌شده، فرمانده منحصربه‌فرد اداره عملیات‌های مخفی ما خواهد بود».

در بیانیه سازمان سیا نیز آمده است کیمبر در پست جدید خود تلاشهای سیا برای «تقویت امنیت ملی و پی‌گیری اهداف سیاست خارجی از طریق جمع‌‌آوری مخفیانه اطلاعات انسانی» را فرماندهی خواهد کرد.