ترامپ بازهم نقش وکیل مدافع خودش را بازی کرد

وی در صفحه توئیتر خود نوشت: پس از دو سال و (تهیه) میلیون ها صفحه سند (و اختصاص هزینه ای بالغ بر 30 میلیون دلار)، هیچ مدرکی دال بر تبانی پیدا نشد.

این در حالی است که دادستان های آمریکایی روز جمعه رویکرد روسیه برای کمک به ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را مو به مو شرح دادند.

«رابرت مولر» بازپرس ویژه پرونده رسیدگی به دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا درصدد به زندان انداختن «مایکل کوهن» وکیل پیشین ترامپ است.

کوهن قرار است در هفته جاری به دلیل ارتکاب تخلفات مالی و دروغگویی به کنگره در مورد معاملات تجاری ترامپ در روسیه، محکوم شود.

کوهن به دادستان های آمریکایی اعتراف کرده که در جریان جلساتی که نوامبر 2015 در هتلی به نام ترامپ در مسکو داشته، یک شهروند ناشناس روس که خود را فردی معتمد در فدراسیون روسیه معرفی کرده، به وی نزدیک شده و پیشنهاد ارائه اطلاعاتی در مورد همکاری در سطح دولتی را داده است.

کوهن همچنین گفته که فرد روس به ستاد انتخاباتی ترامپ پیشنهاد کرده است که ملاقاتی بین ترامپ و ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ترتیب داده شود. در همین حال، اسناد موجود نشانگر این بوده که کوهن پیشنهاد مذکور را پیگیری نکرده است.

دفتر مولر در قالب یک پرونده فدرال دیگر که روز جمعه بررسی شد، اعلام کرد که «پل مانافورت» رئیس پیشین ستاد انتخاباتی ترامپ به بازپرسان در مورد همکاریش با فردی روس که با سرویس های اطلاعاتی روسیه در ارتباط بوده، دروغ گفته است.

مولر در حال بررسی احتمال تبانی بین ستاد انتخاباتی ترامپ در سال 2016 با روسیه است. دستگاه های اطلاعاتی آمریکا، روسیه را به اعمال نفوذ در انتخابات ایالات متحده به نفع ترامپ متهم می کنند.

روسیه هر گونه دخالت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برای کمک به ترامپ را رد می کند. ترامپ نیز همواره تحقیقات در مورد دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را رد کرده و آن را غیرقانونی خوانده است.

وی چندی پیش مولر را دادستانی خودسر نامید و وی را متهم کرد که به نظام عدالت کیفری ایالات متحده، آسیب می زند.