موافقت انصارلله بر نظارت بر فرودگاه صنعا

عضو هیئت اعزامی دولت نجات ملی یمن در گفتگو‌های سوئد اظهار داشت، اگر فرودگاه صنعا به روی پرواز‌های خارجی باز شود، از نظر انصارالله برای نظارت بین المللی بر ورود و خروج این فرودگاه مانعی وجود ندارد.

عبدالقادر مرتضی در گفتگوی تلفنی با الجزیره گفت: «فرودگاه صنعا به مثابه شاهرگ حیاتی است، هزاران بیمار در یمن می‌میرند به این دلیل که تعطیلی این فرودگاه موجب شده است تا از بیش از دو سال قبل کار انتقال این بیماران به خارج از یمن دشوار شود. از نگاه ما، این فرودگاه باید به طور مداوم به روی پرواز‌های خارجی باز شود، در این زمینه اصرار طرف مقابل مبنی بر اینکه اینگونه پرواز‌ها باید از فرودگاه عدن باشد هم بی مورد است.»

وی افزود: «فرودگاه عدن تحت اشغال امارات قرار دارد و حتی به هواپیما‌های یمنی هم اجازه توقف طولانی در این فرودگاه داده نمی‌شود، در چنین شرایطی چگونه می‌توان در پی انتقال هواپیما‌ها از فرودگاه صنعا به فرودگاه عدن یا هر فرودگاه دیگری در داخل خاک کشور بود. همه فرودگاه‌ها تحت اشغال امارات و عربستان قرار دارند. با این حساب لازم است فرودگاه صنعا به طور کامل فعال شود و از نظر ما مانعی نیست که سازمان ملل متحد بر روند ورود و خروج‌های این فرودگاه نظارت داشته باشد.»