آلمان هم درگیر اعتصاب کارگران شد

شرکت ملی راه آهن آلمان (دویچه بان) ضمن تایید اعتصاب گسترده صبح دوشنبه گفت، رفت و آمد قطارهای منطقه ای نیز در سراسر آلمان به شکل گسترده ای تحت تاثیر این اعتصابات قرار گرفت و فقط چند رام قطار مسافربری در شهرهای برلین، مونیخ و فرانکفورت فعال بودند.

دویچه بان در خبری که در وبسایت این سازمان منتشر شده است اعلام کرد: حرکت قطارها در مسیرهای طولانی به تعلیق در آمده است و قطارهای باری با اختلال شدید مواجه هستند.

اعتصاب در آلمان بعد از شکست مذاکرات اتحادیه راه آهن و حمل و نقل آلمان (EVG) به عنوان بیشتر کارگران صنعت حمل و نقل ریلی این کشور و و دویچه بان در روز یکشنبه آغاز شد.

اتحادیه راه آهن و حمل و نقل آلمان هشدار داده که اعتصاب را امری اجتناب ناپذیر توصیف کرده است نگرانی ها درباره اختلال در سفرهای کریسمس را افزایش داده است.

سخنگوی دویچه بان در این زمینه گفت: ما از اتحادیه راه آهن و حمل و نقل می خواهیم به میز مذاکره بازگردد. ما آماده مذاکره هستیم.

تارنمای یورو نیوز گزارش داد: اتحادیه کارگران راه‌آهن آلمان که 160 هزار کارگر را نمایندگی می‌کند روسای شرکت راه‌آهن آلمان را مقصر دانسته است. گفت‌وگو درباره دستمزد کارگران در هامبورگ برگزار شد و اتحادیه به پایین بودن میزان دستمزد پیشنهادی شرکت اعتراض داشت. شرکت راه‌آهن آلمان افزایش دستمزدها را غیر ضروری می‌داند.