بیانیه «حشد الشعبی» در محکومیت گزارش شبکه آمریکایی

سازمان «الحشدالشعبی» (نیروهای داوطلب مردمی) امروز (پنجشنبه) گزارش شبکه آمریکایی «الحرة» درباره قاچاق نفت توسط این نیروها را محکوم و اعلام کرد حق قانونی خود برای محاکمه این شبکه را محفوظ می‌داند.

بر اساس گزارش «المسله»، در بیانیه این نیروها آمده است سازمان الحشدالشعبی گزارش شبکه الحرة درباره قاچاق نفت را شدیدا محکوم می‌کند؛ گزارشی که در آن عمدا از نیروهای الحشد الشعبی به صورت بسیار پررنگ نام برده می‌شود.

در ادامه این بیانیه آمده است الحشد الشعبی همزمان با تکذیب اتهام‌های مذکور، تأکید می‌کند این گزارش پر از سفسطه‌هایی است واقعیت ندارد خصوصا اینکه پرونده قاچاق نفت یکی از بارزترین پرونده‌های پیچیده در کشور از سال 2003 و قبل از تشکیل الحشد بوده است.

الحشد الشعبی تصریح کرد صحنه‌های گزارش نشان می‌دهد که به کمترین استانداردهای رسانه‌های حرفه‌ای پایبند نبوده؛ نظر الحشدالشعبی در این گزارش موجود نیست و شبکه مذکور به خودش زحمت نداده تا با سازمان الحشد تماس بگیرد تا (این سازمان) بر ادعاها پاسخ دهد.

در ادامه بیانیه مذکور آمده وارد کردن نام الحشدالشعبی در این پرونده در راستای تلاش‌های برای تخریب چهره آن صورت می‌گیرد، الحشد نقشی پررنگ در حمایت از ثروت‌های نفتی، توقف تجارت داعش با نفت، آزادسازی پالایشگاه‌ها، تأسیستان و چاه‌های نفتی از جمله پالایشگاه «بیجی» و خنثی کردن دهها عملیات برای قاچاق نفت خام داشته است.

در پایان بیانیه الحشد آمده هدف از این گزارش‌های رسانه‌ای بر همه آشکار شده و اینگونه‌ ادعاها را دیگر کسی باور نمی کند.