عربستان زیر قولش زد

 در حالی که مدت زمان زیادی از توافق آتش‌بس در الحدیده یمن نمی‌گذرد منابع خبری از وقوع درگیری‌هایی در مناطق حومه شرق الحدیده خبر می‌دهد.

همچنین المیادین خبر داد که جنگنده‌های سعودی مناطقی را در التحیتا و بیت الفقیه طی 7 بار بمباران کرده و اقدام به پرتاب بمب‌های خوشه‌ای در مزارع منطقه المجامله در الحدیده در غرب یمن کردند.

از سوی دیگر، وزارت دفاع یمن اعلام کرد که ائتلاف به سرکردگی عربستان طی ساعت‌های گذشته بیش از 50 خمپاره را به منطقه التحیتا در الحدیده شلیک کرده است.

"سرهنگ یحیی سریع" سخنگوی ارتش یمن گفت: در 24 ساعت نخست پس از مذاکرات سوئد، ائتلاف به سرکردگی عربستان 21 حمله هوایی را انجام داده و توپخانه‌های آنها بیش از 100 خمپاره را به صورت بی هدف به سوی مناطق مسکونی شهر الحدیده شلیک کردند. همچنین مزدوران آنها نیز پس از پایان گفتگوها تلاش کردند که از جبهه‌های ساحل غربی به داخل الحدیده نفوذ کنند که مبارزان یمنی مانع از این نفوذ شدند.

یحیی سریع اضافه کرد که ارتش و کمیته‌های مردمی یمن تلاش دارند تا شرایط را برای موفقیت تلاش‌های صلح فراهم کرده و به درد و رنج مردم یمن پایان دهند.

وی تاکید کرد که ارتش یمن آماده پاسخ به هرگونه نقض آتش بس است.

حمله ائتلاف عربستان به الحدیده تنها چند ساعت پس از آن روی داد که طرف‌های یمنی در مذاکرات استکهلم بر توقف فوری درگیری‌ها در الحدیده و بندرگاه‌های آن و الصلیف و راس عیسی توافق کردند.

همچنین دو طرف توافق کردند که هیچگونه استحکامات نظامی در استان و شهر الحدیده وجود نداشته و تمامی تجهیزات نظامی از این شهر برچیده شود.