محکومیت تخریب خانه شهید فلسطینی در رام الله

واکنش‌ها به جنایت تخریب خانه شهید "ناصر ابوحمید" در سایه سکوت کشور‌های عربی و جامعه جهانی همچنان ادامه دارد.

«ویرانیِ همه خانه‌ها فدای فلسطین»، این اولین اظهارات چالش برانگیز مادر شهید ناصر ابوحمید در واکنش به تخریب خانه اش از سوی اشغالگران در اردوگاه الامعری در جنوب رام الله است. خانه خانواده ابوحمید برای سومین بار از سوی اشغالگران ویران شد و این اقدام چیزی کمتر از ارتکاب جنایت جنگی در حق «ام ناصر» نیست.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین این اقدام اشغالگران را جنایت جنگی و پیروی از سیاست مجازات دسته جمعی قلمداد کرد که با قانون بین المللی و حقوق بشری تناقض دارد. این جنبش در عین حال بر تدوام رویارویی و درگیری مسلحانه با دشمن تأکید کرد.

جنبش فتح نیز از «سکوت شرم آور جامعه جهانی» در قبال جنایت‌های جنگی اسرائیل انتقاد و تهدید کرد این جنایت‌ها هرگز بدون پاسخ نمی‌ماند. جبهه دموکراتیک برای آزادسازی فلسطین پایبندی حکومت خودگردان به هماهنگی امنیتی با اسرائیل را علاوه بر سکوت عربی و بین المللی از جمله عواملی دانست که رژیم اشغالگر را به ادامه تجاوزگری هایش تشویق می‌کند.

از سوی دیگر جنبش حماس سران رژیم اشغالگر اسرائیل را به تلاش برای خلق پیروزی‌های خیالی از طریق تخریب منازل اعضای مقاومت متهم کرد. در حالی که ابومجاهد سخنگوی کمیته‌های مقاومت در فلسطین خواستار گسترش رویارویی روزانه علیه رژیم اشغالگر و شهرک نشینان شد، نبیل الدیاب از رهبران جنبش طرح ابتکار ملی فلسطین تأکید کرد ملت فلسطین هزاران بار از میان ویرانه‌ها برمی خیزد و تا کسب پیروزی مقاومت خواهد کرد.